Viral Friday Week 44/2015: The Secret of High School Girls, Nike en Star Wars

30 oktober 2015, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van The Secret of High School Girls, Nike en Star Wars. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. High School Girl? メーク女子高生のヒミツ (The Secret of High School Girls)

Wat kunnen we hierover zeggen; beetje vreemd, beetje eng en zeker verassend. De video van het Japanse cosmeticamerk Shiseido is al meer dan 7 miljoen keer bekeken en draagt ook nog eens bij aan het merk en product.

2. Nike: Snow Day

In Nederland is net de herfst aangebroken, maar Nike komt al met een video waar sneeuw de boventoon voert. Als er een goed pak sneeuw valt heeft iedereen vrij en zijn de wegen afgesloten, in Amerika wordt dit ‘Snow Day’ genoemd. Deze setting is perfect om te gaan sporten. Basketballen gaat moeilijk, maar een potje American Football kan best. Er komen veel grote NFL-sterren in voor. Zoals van Nike altijd verwacht kan worden is deze video een spektakel. De video staat pas een aantal dagen online en is goed voor meer dan 1,4 miljoen views.

3. Toys”R”Us Star Wars Commercial – “Like Father, Like Daughter”

Veel vaders met een passie voor ‘geekie’ dingen als Star Wars of modeltreinen hoeven geen support van hun dochter te verwachten. Maar wat als dat nou niet het geval is? Een vader probeert al vanaf de geboorte zijn dochter iets mee te geven van Star Wars, maar tevergeefs. Op den duur begint zijn dochter toch iets te voelen voor zijn passie. Een trotse vader is het resultaat. De video past natuurlijk perfect bij het moment, want de release van de nieuwe Star Wars film is op 18 december. De video staat nu een tijdje online en is goed voor meer dan 287.000 views.

4. Nespresso “What Else” – Epiphany

Met de slogan “What else” verbinden we voor de rest van ons leven superster George Clooney aan Nespresso. Dat blijkt maar al te goed zodra we de nieuwe commercial zien waarin cabaretier en acteur Jack Black een gastrol vervult. In de video probeert Jack zijn concullega George af te troeven door indruk te maken op een dame met zijn eigen oneliner: “What more”. De jammerlijke faal levert Black een openbaring op en bij de tweede versierpoging lukt het hem met “What else” toch nog om een kopje koffie te drinken met een schone dame. Nespresso scoort dankzij de samenwerking met Clooney en Black meer dan 222.000 views in een week tijd.

5. Tea and Consent – Thames Valley Police

Een geweldige video van de Engelse politie waarin met Engelse humor en beeldspraak een gevoelig onderwerp onder de aandacht wordt gebracht. Humor is de key factor voor een viral en dat bewijst deze video door zonder enig andere opsmuk zoals special effects of influencers al 200.000 views te scoren op YouTube.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!