Viral Friday week 42/2017: een verloren panda, beter poepen en de geur van leer en koekjes

20 oktober 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week self-made beauty, real-life stickers en een vroege kerst.

1. Nike | Want It All

5.740.570 views

Ter ere van het nieuwe NBA-seizoen, dat bol zal staan van de indrukwekkende dunks en de nodige spanning en sensatie, heeft Nike een commercial ontwikkeld om de hype rondom ’s werelds grootste basketbalevent alleen nog maar meer te vergroten. De ‘Swoosh’ neemt je mee op een reis van een jongen genaamd Dante, die het wilt maken in de NBA-wereld. Zijn weg naar het spelen in de league is vol met obstakels, maar eindigt in een wedstrijd waarin hij samen speelt met niemand minder dan de basketbalkoning himself, Lebron James.

De ‘Want It All’-commercial is nu al goed voor meer dan 6 miljoen views.

2. About You | Welcome to AboutYou.NL

1.874.283 weergaven

Afgelopen weken hebben we te maken gehad met een nieuwe Duitse belegering van Nederland. Na Zalando wil ook namelijk About You Nederland veroveren en pakt uit met een grote introductiecampagne. Ze positioneren zich als Europa’s meest persoonlijke online fashion store. Na deze teasercampagne zou 30 procent van hun doelgroep het merk moeten herkennen. Met meer dan 1.870.000 views zijn ze in ieder geval een eind op weg.

3. Tile | Lost panda | together we find

42.824 views

De Amerikaanse startup Tile wil de wereld helpen met een app waarmee we nooit meer onze spullen kwijtraken. Met wat hulp van een schattige panda wordt deze boodschap nog krachtiger kenbaar gemaakt. Tile speelt met deze video slim in op het sentiment dat we allemaal herkennen als we iets kwijtraken dat ons dierbaar is. Het resultaat is inmiddels goed voor meer dan 42 duizend views. Enjoy!

4. Squatty Potty | Discover the Most Pleasurable Way to Poop

16.814 views

De wereldwijde sensatie Squatty Potty is een snelgroeiend familiebedrijf in Saint George, Utah, dat toiletstoeltjes en toiletproducten ontwikkelt. Mede door hun hilarische campagnes op social media verkochten zij alleen in de VS al meer dan 4 miljoen producten.

In hun nieuwe commercial schittert het draakje ‘Goldie Drops’, die je de meest plezierige manier om te poepen uitlegt. De makers zijn in ieder geval laaiend enthousiast en gaan ervan uit dat het grote publiek dat ook zal zijn. Met nu al zo’n 16.000 views gaat het inderdaad de goede kant op. Potty like it’s 1999!

5. AXE | Collision Leather + Cookies

5.145 views

AXE bracht al eerder producten op de markt met een aparte geur. Aan dit scala voegt het nu tevens leather & cookies toe. Ja, dat lees je goed. De deodorant ruikt naar leer en koekjes. Wie wil er nou naar een achterbank van een familieauto ruiken?

Nou, het schijnt nog behoorlijk goed tot zijn recht te komen, aldus de hoofdrolspeler in dit filmpje. Hij geeft aan naakt over de snelweg te zullen rennen als leather & cookies ook daadwerkelijk lekker ruikt. Hij heeft zijn zin nog niet eens af kunnen maken of hij staat al in zijn ‘birthday suit’ tussen het verkeer dat hem voor de sokken rijdt – sokken die hij uiteraard niet aan heeft. En omdat reclames nooit liegen, geloven we meteen dat de nieuwe geur van AXE fenomenaal is. Ruim 5.000 views in een kleine week tijd.

Petra Stoel
Connection Planner bij Mindshare

I am an energetic young professional with a Bachelor Degree in Communications. My work experience focuses on media and advertising. Add up strong communication skills and passion for music, food, fashion and traveling, and there you have my persona in a nutshell. Over the last years I worked at some great, leading companies national and international in the advertising and media industry.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!