Viral Friday week 40/2016: Apple-ballonnen, zelfstrikkende Nikes en taartbakkende drones

7 oktober 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week ballonnen van Apple, zelfstrikkende Nikes en taartbakkende drones.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Apple – iPhone 7 Balloons

955.889 views

Een feel good-sfeer en goede muziek kunnen een belangrijke sleutel zijn in de creatie van een viral-videohit. Apple pakte de afgelopen week uit met een commercial voor de nieuwe iPhone 7 waar deze elementen sterk in vertegenwoordigd zijn. Inmiddels is deze ballon al goed voor meer dan 955 duizend views.

2. Nike Mag – The future is now

699.830 views

Nike neemt ons mee op reis naar de toekomst van de sportschoen. De Nike Mag kennen de sneakerfanaten onder ons vooral van de legendarische Back to the Future-films waarin Michael J. Fox als Marty McFly zelfstrikkende Nike-schoenen draagt. Nu, zo’n 30 jaar later, is die toekomstvisie werkelijkheid geworden met de limited edition Nike Mag met Power Laces. Deze productvideo is goed voor bijna 700 duizend views.

3. Telia Norge – Drones bakken taart voor Telia

255.225 views

Hoe vier je dat het 4G-netwerk van jouw telecomnetwerk als beste getest is? Nou door drones een taart te laten bakken natuurlijk! De Noorse telecomprovider Telia Norge deed het met succes! De video is net zo spectaculair als het klinkt en inmiddels zijn de bakkende drones al goed voor meer dan 255 duizend views.

4. KitKat – “Chance the (W)rapper”

215.610 views

In aanloop naar Halloween nodigde snoepfabrikant Hershey’s rapper Chance uit voor een ehm, angstaanjagende KitKat-video. Wij schrokken vooral van de zangkwaliteiten van Chance en de flauwe (W)rapper-grap die met deze video is vertolkt. Desalniettemin is deze video goed voor meer dan 215 duizend views.

5. THINK! – Road Safety

85.018 views

We sluiten de Viral Friday af met een pakkende video van de Britse verkeersveiligheidsorganisatie THINK!, die met een no-nonsense video fietsers duidelijk maakt dat ze maar beter niet in de dode hoek van een vrachtwagen kunnen rijden. De originele aanpak resulteert in meer dan 85 duizend views in een week tijd. Drive safe!

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief