Viral Friday week 40/2016: Apple-ballonnen, zelfstrikkende Nikes en taartbakkende drones
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week ballonnen van Apple, zelfstrikkende Nikes en taartbakkende drones.
Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. Apple – iPhone 7 Balloons
955.889 views
Een feel good-sfeer en goede muziek kunnen een belangrijke sleutel zijn in de creatie van een viral-videohit. Apple pakte de afgelopen week uit met een commercial voor de nieuwe iPhone 7 waar deze elementen sterk in vertegenwoordigd zijn. Inmiddels is deze ballon al goed voor meer dan 955 duizend views.
2. Nike Mag – The future is now
699.830 views
Nike neemt ons mee op reis naar de toekomst van de sportschoen. De Nike Mag kennen de sneakerfanaten onder ons vooral van de legendarische Back to the Future-films waarin Michael J. Fox als Marty McFly zelfstrikkende Nike-schoenen draagt. Nu, zo’n 30 jaar later, is die toekomstvisie werkelijkheid geworden met de limited edition Nike Mag met Power Laces. Deze productvideo is goed voor bijna 700 duizend views.
3. Telia Norge – Drones bakken taart voor Telia
255.225 views
Hoe vier je dat het 4G-netwerk van jouw telecomnetwerk als beste getest is? Nou door drones een taart te laten bakken natuurlijk! De Noorse telecomprovider Telia Norge deed het met succes! De video is net zo spectaculair als het klinkt en inmiddels zijn de bakkende drones al goed voor meer dan 255 duizend views.
4. KitKat – “Chance the (W)rapper”
215.610 views
In aanloop naar Halloween nodigde snoepfabrikant Hershey’s rapper Chance uit voor een ehm, angstaanjagende KitKat-video. Wij schrokken vooral van de zangkwaliteiten van Chance en de flauwe (W)rapper-grap die met deze video is vertolkt. Desalniettemin is deze video goed voor meer dan 215 duizend views.
5. THINK! – Road Safety
85.018 views
We sluiten de Viral Friday af met een pakkende video van de Britse verkeersveiligheidsorganisatie THINK!, die met een no-nonsense video fietsers duidelijk maakt dat ze maar beter niet in de dode hoek van een vrachtwagen kunnen rijden. De originele aanpak resulteert in meer dan 85 duizend views in een week tijd. Drive safe!