Viral Friday week 4/2017: de missie van Booking, gekke autoverkopers en een doodnormale zaak

27 januari 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de missie van Booking, gekke autoverkopers en een doodnormale zaak.

1. Booking.com: One Mission

2.341.304 views

Precies een jaar geleden gaf Booking.com hun 14.000 medewerkers, afkomstig uit 190 landen, een GoPro-cadeau en met de opdracht een jaar lang hun reiservaringen te documenteren. Dit alles met de missie: “We travel everywhere, to help you travel anywhere”.

Booking.com maakte daar een promovideo van die ze vorige week presenteerden tijdens hun jaarlijkse meeting. De medewerkers werd gevraagd deze video zoveel mogelijk te delen op social media. Het management van Booking.com beloofde dat wanneer de video een miljoen views zou bereiken ze een duik nemen in de Amsterdamse grachten. De teller staat na een week inmiddels op 2.341.304 weergaven. Dit is hun verhaal.

2. Pot Noodle | #YouCanMakeItGary

835.385 views

Pot Noodle laat ons zien dat de content van een commercial niet per definitie iets te maken hoeft te hebben met het product. Zo is in deze commercial te zien hoe Geordie Gary heel succesvol wordt door het eten van Pot Noodle. Hij zit uiteindelijk zelfs in The Oval Office. Begrijp jij hem nog? Wij ook niet. Desalniettemin een leuk filmpje met een geweldig Geordie-accent wat ons meteen doet denken aan Geordie Shore. No parsnip, but Pot Noodles! 835.000 views binnen een week. Dat doet Pot Noodles goed voor een relatief onbekend merk.

3. OnePlus – Just Kidding

379.195 views

OnePlus komt met een hilarisch filmpje om de snelle oplaadtijd van het nieuwe telefoonmodel te benadrukken. Met de slogan ‘A day’s power in half an hour’ weet het Dash Charge op een ludieke manier aan de man te brengen. In de video zien we een vrouw heel snel haar telefoon opladen, net op tijd om te ontsnappen aan een stel koters. De moeder komt er daarentegen minder goed van af. Dash Charge maakt dus het verschil. 380.000 kijkers hebben al om deze commercial gelachen in de afgelopen twee weken.

4. US Auto Sales – Papa Flair’s Used Cars | Body Slamming Prices

24.045 views

We hebben allemaal wel eens een serie of film gezien waarin een Amerikaanse autodealer een karige commercial opneemt om hun noodlijdende bedrijf van de afgrond te redden. Dit soort tenenkrommende video’s dienden nu als inspiratie voor de commercial van een echt Amerikaans occasionbedrijf. In deze video drijft US Auto Sales op een zeer doeltreffende wijze de spot met zichzelf en scoorde daarmee meer dan 24.000 views in een week tijd. Enjoy!

5. Stivoro | EEN DOODNORMALE ZAAK

17.345 views​

We sluiten de Viral Friday af met een pakkende video van voorlichtingsinstantie Stivoro. De boodschap dat roken slecht voor je is, blijkt nog altijd lastig over te brengen. Stivoro zag in dat het belangrijk is om een nieuwe manier te vinden om de gevaren van roken onder de aandacht te brengen. Die nieuwe manier werd uiteindelijk doorvertaald naar een zeer doeltreffende video waarin op een ‘bedrijfsmatige manier’ afscheid wordt genomen van een roker. De Nederlandse versie scoorde 17.000 views.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief