Viral Friday week 38/2016: de eersteklas van Emirates en Motorola ‘punkt’ Apple

23 september 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Casey Neistat in een vliegtuig, Motorola die Apple een hak zet én Apple zelf. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Emirates – The $21,000 first class airplane seat

13.665.377 weergaven

Deze week trappen we af met een geniale video die waarschijnlijk in opdracht is geproduceerd van Emirates Airlines. We zien vlogger Casey Neistat die van Dubai naar New York vliegt met de duurste Emirates-vlucht die hij kon vinden. En guess what? Hij mocht voor nop mee.

Dat leverde natuurlijk indrukwekkende beelden op. Dat deze video meer dan 13,6 miljoen views scoorde in minder dan een week tijd, is deels te danken aan het feit dat Neistat zo’n 4 miljoen subscribers heeft op YouTube. Verder kun je natuurlijk zelf ook wel invullen dat Emirates het bereik van deze vlogger een handje geholpen heeft met een flinke zak ad-budget en een slim contentdistributieplan.

2. Motorola – Moto Mods presents: Skip the Sevens

4.499.771 weergaven

Op de tweede plaats steelt Motorola de show met een video waarin de Apple iPhone 7 een hak wordt gezet. De telefoongigant nodigde namelijk Apple-fans uit om prototypes van de nieuwe iPhone 7 te bespreken. Wat de testpersonen niet wisten, is dat de telefoons die zij te zien kregen niet van Apple waren.

Je raad het al: de testpersonen waren dolenthousiast over de features van de Moto Z-telefoons die voor iPhones 7 werden aangezien. Inmiddels is de video de 4,4 miljoen views gepasseerd. “Do you feel the burn Apple?”…

3. Audi – The Comeback

1.718.278 weergaven

Internet memes die de korte armpjes van T-Rex belachelijk maken, zijn inmiddels wereldberoemd. Audi haakte daar de afgelopen week slim op in met een geniale video waarin ze met hulp van deze dinosaurus voor eens en altijd het nut bewijzen van de technologie die autonoom rijden mogelijk maakt. Met inmiddels 1,7 miljoen views is de T-Rex van Audi goed voor de derde plaats in dit Viral Friday-overzicht.

4. Apple – iPhone 7, Midnight

1.115.128 weergaven

Technologiegigant Apple bewijst met deze video dat het merk nog altijd in staat is om te inspireren. In deze video wordt de low-light camera – een van de meest indrukwekkende features van de nieuwe iPhone 7 – in de spotlight gezet. Het succes van de video ligt deels in de hype die altijd ontstaat als Apple een nieuw product op de markt brengt. De uitmuntende productie en de sfeervolle muziek spelen ook een belangrijke rol in het feit dat de video meer dan 1,1 miljoen views in een week tijd genereerde.

5. Adidas – Odds by Adidas

23.819 weergaven

We sluiten deze Viral Friday af met een zeer indrukwekkende video van sportkledinggigant adidas. Met de Paralympische Spelen nog vers in het geheugen brengt het merk een hommage aan de sporters die de wereld trotseren met slechts een ledemaat.

Samen met reclamebureau Taproot Dentsu volgde Adidas oorlogsheld Major DP Singh. Hij is de eerste bladerunner van India die meer dan 18 marathons heeft gelopen. Om atleten als DP Singh een hart onder de riem te steken komt adidas India met de Odds-serie. Lees: Een paar linker- of een paar rechterschoenen voor atleten die ondanks dat ze een ledemaat missen alles geven voor hun sport. De aangrijpende video is inmiddels de 23 duizend views gepasseerd (and counting).

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!