Viral Friday Week 35/2014: Old Spice, Kia & Coors Light

29 augustus 2014, 14:40

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Old Spice, Kia & Coors Light. Heb je een tip? Stuur ‘m op

#TimsDark Experiment | Tim Hortons Dark Roast Coffee

Een knap staaltje experience marketing van de Canadese koffieketen Tim Hortons. Hoe beter de kracht van je product tentoonstellen dan de klant enkel het zintuig te laten gebruiken waarmee zij de koffie kunnen proeven? Gelukkig is de koffie gigant niet vergeten deze actie te registeren en de hashtag #Timsdark aan de campagne te koppelen voor de nodige exposure. De ludieke video had wat tijd nodig voordat deze op werd gepikt, maar is inmiddels meer dan 2.4 miljoen bekeken op YouTube.

Old Spice Man Song

Nieuwe video’s van het ‘grooming’ merk Old Spice worden altijd met luid gejuich ontvangen in viral video land, zo ook deze video. Voorgaande hoofdrolspelers zijn vervangen door nieuwe iconen, maar Old Spice blijft zich onveranderd focussen op pure mannelijkheid en speelt daarbij nu ook in op de hipster cultuur. Of deze commercial net zo sterk is als voorgaande video’s is te betwijfelen, maar ouderwets over de top is de video wel en scoort daardoor wederom goed met al bijna 600.000 YouTube views.

Kia Soul EV Hamster Commercial Featuring “Animals” by Maroon 5 – MTV VMAs

Virals ontstaan soms met een beetje hulp van anderen. Zo ook die van de Koreaanse autofabrikant Kia. Op de afgelopen MTV Video Music Awards presenteerde Kia de nieuwe commercial voor de elektrische Kia Soul EV. Deze video, met hamsters in de hoofdrol, was tevens de première van het nieuwe nummer ‘Animals’ van de band Maroon5. Deze samenwerking legt Kia geen windeieren, want inmiddels is de video vol met hamster dames al meer dan 500 duizend keer bekeken. Mocht je niet gecharmeerd zijn van hamster vrouwen kunnen we nog altijd verblijden met de briljante viral ‘Chicks love Diks‘ van Diks Autoverhuur. De titel zegt al genoeg, dit lokale autoverhuurbedrijf scoort met hun authentieke productie die vol zit met flauwe woordgrappen en clichés. Te leuk om niet te delen nu we het toch over auto’s hebben.. Enjoy!

Jean Claude Van Damme – Coors Light

Amerikaans biermerk Coors Light heeft voor hun nieuwe campagne Jean-Claude van Damme weten te strikken. Voor hun nieuwe campagne hebben (‘The World’s Most Refreshing Beer‘) hebben ze een serie aan mini-commercials met de Vlaamse actieheld geschoten, welke stuk voor stuk viraal zijn gegaan. De video’s zijn heerlijk ‘over-the-top’, en neigen soms naar het absurdistische. Daarnaast lijken de video’s ook wel heel erg op de alom bekende “Old Spice” campagnes. Maar ach, geef JC eens ongelijk. Wij zouden ook liever met een koud biertje zitten dan spagaten doen tussen vrachtauto’s.

Ricky Gervais – “Superfan” – Netflix Commercial – EMMY 2014

In de nieuwste advertentie voor het online video platform Netflix is Derek ster Ricky Gervais te zien. In de spot omschrijft Gervais het gevoel dat elke ‘binge-watcher’ wel kent; na een avond afleveringen doorhalen wil je zelf in de serie zitten! Met 188.000 views op Youtube lijkt het niet echt virale knaller te zijn, maar binnen andere sociale media gaat de video als een trein. O, en we kunnen de outtakes ook van harte aanbevelen.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!