Viral Friday Week 33/2015: adidas, Kronenbourg & KLM

14 augustus 2015, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van adidas, Kronenbourg en KLM. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Create Your Own Game – adidas

Video’s van sportmerken met topatleten erin scoren bijna altijd goed. De video’s zijn vaak hetzelfde – mooie beelden, grote namen en cliché-achtige inspiratieleuzen – maar scoren doen ze bijna altijd. Zo ook deze video van de Duitse sportgigant adidas met wereldvoetballers Messi, Bale, James, Özil en Müller in de hoofdrol die in een week tijd al meer dan 21 miljoen keer werd bekeken.

2. Kraken: It’s What You Do – GEICO

De Amerikaanse verzekeringsmaatschappij GEICO staat bekend om haar humoristische video’s. Ook nu hebben zij weer een grappig video gemaakt, waarin zij de vanzelfsprekendheid van hun product laten zien. Humor scoort en wordt gedeeld: deze video is inmiddels meer dan 1,7 miljoen keer bekeken.

3. Eric Cantona Swims Channel | #LeBigSwim – Kronenbourg 1664

Oud-profvoetballer Éric Cantona heeft voor deze viral hit van Kronenbourg de grasmat ingeruild voor het ruime sop. Om zijn liefde voor Kronenbourg 1664 te betuigen, besloot hij namelijk van Frankrijk naar Engeland te zwemmen. Zijn #LeBigSwim-avontuur is een komische productie met een onverwachte twist en is deze week goed voor een derde plaats in dit Viral Friday-overzicht, met meer dan 400 duizend views in één week tijd. De illustere voetballer is nog steeds immens populair en dat zal ook de voornaamste reden zijn dat de video goed bekeken wordt.

4. KLM Music – We take you, where the music takes you – KLM

Op de vierde plaats vinden we een stukje Hollandse glorie. Het duurde even voordat deze video van de KLM werd opgepikt, maar nu kunnen we dan toch echt spreken van viraal succes. Na zo’n twee weken staat de view counter op meer dan 242 duizend views. De trage start is niet verwonderlijk, want de video mist een aantal key-elementen die van een leuke video een echte viral maken. Hij is bijvoorbeeld niet bijzonder spectaculair of grappig en er is geen kat te bekennen. Desalniettemin laat KLM zich weer van zijn beste kant zien met een prachtig geproduceerde video waarin we getrakteerd worden op lekkere muziek. Enjoy!

5. New Amazon Prime TV Advert Featuring Dog With A Bad Leg – Amazon

Een van de grootste succesfactoren voor een virale hit blijft toch wel dieren; vooral wanneer deze diertjes een hoog ‘cuteness-gehalte’ hebben. Dieren worden vaak te pas en te onpas gebruikt om aandacht te vragen voor een merkboodschap. Het succesvolle Amerikaanse e-commercebedrijf Amazon weet in deze video een mooie koppeling te maken tussen het schattige hondje en de oplossing die zij als bedrijf bieden. De video is nog niet enorm veel bekeken (27.000 views) en dat komt waarschijnlijk omdat deze net iets te lang en langzaam is voor internet. Dat neemt niet weg dat het een goede video is.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!