Viral Friday week 32/2016: Nike schiet weer raak, Amy Schumer en Vive La Internet

12 augustus 2016, 12:45

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Nike schiet weer raak, Amy Schumer en Vive La Internet. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Nike: Unlimited You

Deze Viral Friday trappen we af met de monsterlijke viralhit van Nike. Door slim in te spelen op buzz rondom de Olympische Spelen scoorde het sportkledingmerk maar liefst meer dan 25 miljoen views in een week tijd. De boodschap: in iedereen schuilt een kampioen. De uitdaging is volgens Nike niet om te ontdekken dat je beperkingen hebt, maar juist te ontdekken dat je al jouw dromen kunt waarmaken met doorzettingskracht. #JustDoIt

2. Tomorrowland Belgium 2016 | Official Aftermovie

Het is weer zover: de aftermovie van Tomorrowland is deze week op Youtube verschenen. Dit immens populaire festival is een oude bekende van de Viral Friday-redactie want elke aftermovie van Tomorrowland staat garant voor viralsucces. Waarschijnlijk omdat veel van de bezoekers hun Tomorrowland-avontuur nogmaals willen beleven (en natuurlijk willen delen met de vrienden die niet van de partij konden zijn). Een andere reden is mogelijk dat de ongelukkige Tomorrowlandfans die dit jaar geen kaartje konden bemachtigen, dankzij de aftermovie er toch een beetje bij kunnen zijn. De belangrijkste succesfactor is natuurlijk de muziek en inmiddels is de video meer dan 1.7 miljoen keer bekeken. Enjoy!

3. Tele2VIVE LA INTERNET OP VAKANTIE!

Op de derde plaats in dit overzicht vinden we een creatie van Nederlandse bodem. Tele2 pakt deze zomer voor hun mobiele telefoniecampagne Omdat het kan uit met een video die op ludieke wijze weerspiegelt hoe belangrijk internet op vakantie is voor de Nederlanders. Humor is het codewoord en deze strategie is de sleutel tot succes, want inmiddels scoorde de video 330.000 views.

4. Old Navy’s Back to School starring Amy Schumer

Het Amerikaanse modewerk Old Navy speelt de comedykaart in hun viralhit van deze week. Mede dankzij de geslaagde gastrol van comédienne Amy Schumer scoort de maker van kleding voor mensen met grotere maten deze week meer dan 110.000 views en dat is goed voor de vierde plaats in dit overzicht.

5. NFLOne Team | Football is Family

De Amerikaanse National Football League NFL sluit deze week de Viral Friday met hun video ter promotie van het nieuwe seizoen. Saamhorigheid en patriottisme zijn de belangrijkste factoren die een rol spelen in dit viral succes. Bovendien is american football natuurlijk volkssport nummer een en figureren veel bekende spelers in deze video. Al deze factoren samen hebben erin geresulteerd dat de video meer dan 24.000 keer is bekeken. Enjoy!

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief