Viral Friday Week 30/2015: AT&T, Siemens & Yamaha

24 juli 2015, 12:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van AT&T, Siemens & Yamaha. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. AT&T – Close to Home | It Can Wait

Een telefoon gebruiken terwijl je aan het rijden bent, tsja. AT&T wil met deze video nog maar eens duidelijk maken dat dat een no go is. Telefoongesprekken handsfree uitvoeren, prima. Maar sms’en of appen onder het rijden. Neen! In de video draait een heel normale dag uit op een catastrofe en dat door een berichtje dat zeker kon wachten. Het is een sterke video waarbij goed gebruik wordt gemaakt van een slechte gewoonte van veel mensen. De video is een succes en al meer dan 1,4 miljoen keer bekeken.

2. Dunkin’ Donuts – Gronk and Big Papi’s “Me Estoy Enamorando”

Alles in het Spaans klinkt swingend en aantrekkelijk. En zo ook het nummer in deze geestige video van donutgigant Dunkin’ Donuts. Zonder de toevoegingen van de Amerikaanse ‘artiest’ in deze viral zou je denken dat de zanger het heeft over zijn grote liefde, maar feitelijk gezien gaat het over iced coffee. De video is zo slecht dat het eigenlijk weer goed is. Het is overigens niet het enige zomerhitje van ‘DD’, er is een hele serie. De video staat een paar dagen online en is goed voor meer dan 196.000 views.

3. Forever 21 – Thread Screen: Behind the Scenes

Textiel is een eeuwenoud product dat volgens kledingmerk Forever 21 ook in het digitale tijdperk van onmiskenbare waarde is. Om dit te bewijzen, creëerden de designers een machine die selfies van Instagram met de hashtag #F21ThreadScreen omtovert in beelden op een scherm dat vervaardigd is uit 6.400 spoelen met gekleurde garen. De making of van deze indrukwekkende actie is inmiddels goed voor bijna 200.000 views.

4. Siemens – America the Beautiful – Sounds of Wind

Lekker luisteren naar de wind, maar dan anders. Technologiegigant Siemens rolt in de U.S. een netwerk van windmolens uit die in 2030 zo’n 20 procent van de totale elektriciteitsbehoefte van het land kan voorzien. Dat klinkt als toekomstmuziek, maar om te bevestigen dat dit werkelijkheid wordt creëerde Siemens een futuristisch muziekstuk gebaseerd op samples van windgeluid. Het indrukwekkende resultaat is al meer dan 168.000 keer bekeken.

5. Yamaha XSR700 – Born tomorrow

Als je aan motorfietsen denkt, dan is Yamaha een van de merknamen die bij veel mensen een belletje doet rinkelen. Het Japanse merkt timmert al jarenlang aan een rijke geschiedenis in de motorwereld. Voor de introductie van de nieuwe XSR700 grijpt Yamaha terug op die rijke historie. Om dit nostalgische gevoel te benadrukken, wordt in de video slim gebruikgemaakt van een herkenbare familiesituatie. Om de ontwikkeling van deze nieuwe motor uit te beelden, zien we een vader die zijn motorkennis overdraagt aan zijn zoon. Het eindresultaat is goed voor bijna 100.000 views in een week tijd.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief