Viral Friday Week 28/2015: Always, Samsung & Smart
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Always, Samsung & Smart. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. Always #LikeAGirl – Unstoppable
Meisjes zijn niet moedig, zwak en alleen maar schattig. Enkele labels die (vele) meisjes krijgen opgeplakt, maar natuurlijk nonsens zijn. Always is vorig jaar de #LikeAGirl-campagne gestart om meisjes meer zelfvertrouwen te geven en zich niet terug te laten dringen in wat ze doen door de labels die ze door de maatschappij krijgen opgeplakt. Het is een hele sterke video waarbij een statement wordt gemaakt en de boodschap meer dan duidelijk is. De video staat pas enkele dagen online en is nu al goed voor meer dan 5,9 miljoen views.
2. Samsung – Cycling – We Are Greater Than I
Wielrennen, misschien wel de zwaarste sport die je kunt beoefenen. Achter de prestaties van vele top wielrenners die bovenin het klassement meedoen, moet natuurlijk een topteam staan. En dat is precies wat Samsung met deze video wil vertellen. Want ‘we are greater than I‘. Het is een goed geregisseerde video met mooie beelden die natuurlijk perfect getimed is (Tour de France). Het lijkt erop dat Samsung zich ook met andere sporten begint te bemoeien. Enkele dagen geleden werd er een zelfde soort video gereleased, maar dan gericht op de surfsport. En die video is qua beleving en beelden misschien nog wel spectaculairder dan deze. De video is goed ontvangen en al meer dan 2,5 miljoen keer bekeken.
3. Pampers – Pooface commercial
De luiermakers van Pampers hebben met deze slow motion video van poepende baby’s en ware viral in handen. De aandoenlijke baby’s – waarbij de opluchting van het gezicht straalt – is voor velen van ons herkenbaar, want zeg nou eerlijk, iedereen geniet van ‘een goede nummer 2’. Voeg aan deze mix de geniale soundtrack ‘Also Sprach Zarathustra’ van Strauss toe en je hebt een epische hit die goed is voor meer dan 1,5 miljoen views in een week tijd. Enjoy!
4. Sh*t Girls Say About Hair – Episode 2 | Aussie Hair Care
Vrouwen en haar. Het is een combinatie die altijd goed is voor een viralhit. Helemaal als een mannelijke regisseur de kans grijpt om zijn frustratie te uiten over de haarobsessie van vrouwen. Voor cosmeticafabrikant Aussie Hair Care is deze over the top productie voor de campagne #DitchTheDrama goed voor bijna een half miljoen views in een week tijd.
5. Smart Forfour | Swearing Kids
Waarschuwing! Deze video bevat schokkende beelden. Maar we moeten Smart wel nageven dat deze productie voor de introductie van de nieuwe Forfour de spijker op zijn kop slaat. Kinderen horen alles en deze wijze les voor ouders is al bijna 250.000 keer bekeken in een week tijd.
То же касается идеи расширения малогабаритной квартиры за счет объединения комнат. Некоторые, поддавшись уговорам не чересчур даль новидных советчиков, создают из двух небольших комнат одну, более просторную, но менее удобную чтобы жизни, особенно укладка плитки цена семейной. Вообще, чувство махина площади весьма субъективно. Беспричинно, французы счита ют, сколько большим кажется тот дом, где груда маленьких комнат.