Viral Friday Week 27/2014: Always, Hyundai & Monty Python

4 juli 2014, 14:05

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Always, Hyundai & Monty Python. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Always #LikeAGirl – Always

Heb jij wel eens de uitdrukking “jij rent als een meisje” gebruikt? Of is het tegen jou gezegd? Always-maandverband is in samenwerking met P&G de campagne 'Like a Girl' gestart om het zelfvertrouwen van jonge vrouwen te verbeteren. Met de campagne, waarvan de video al ruim 22 miljoen views heeft, hoopt Always een virale beweging op te zetten door middel van de hashtag #likeagirl. Er is enige controversie rondom de video aangezien critici zeggen dat Always simpelweg gewoon meer maandverband probeert te verkopen. Hoe het ook zij, het is een prachtige reclame en creëert hoe je het went of keert wat bewustzijn.

2. The Beer Fridge – O Canada | Molson Canadian

Wie jarig is trakteert. Maar er moet natuurlijk eerst gezongen worden. Dit waren waarschijnlijk ook de gedachten van het Canadese biermerk Molson Canadian. Na het correct zingen van “O Cannada” opent de koelkast haar deuren en kan men genieten van een verfrissend biertje. Een mooie actie waarbij Molson op een leuke manier inspeelt het patriottisme van de Canadezen. Deze sympathieke video scoorde al meer 1,8 miljoen views op YouTube.

3. The Empty Car Convoy – Hyundai

We zien vaak productvideo's van tech-producten voorbij komen, maar deze productvideo van Hyundai is next level. Met deze spectaculaire 'empty car convoy'-video wil het automerk de klasse en het vertrouwen in hun product laten zien. De video waarin Hyundai de proef op de som neemt, werd al meer dan 1,6 miljoen bekeken.

4. Mick Jagger introduces the Monty Python Live (mostly) Press Conference – Monty Phyton

De legendarische Britse komediegroep Monthy Python heeft een comeback. De op leeftijd geraakte comedians schakelen superheld en generatiegenoot Mick Jagger in om dit aan de wereld te verkondigen. Een video met een bekende kop en veel zelfspot doet het 9 van de 10 keer goed. Daarnaast is Monthy Python natuurlijk Brits erfgoed, de video wordt daardoor extra goed ontvangen. Binnen een week tijd is de video al meer dan 750.000 keer bekeken.

5. Woman's reaction to England World Cup knockout – Tender Education and Arts

Wie kijkt er nou niet met volle spanning naar het WK voetbal? De reden dat deze mevrouw juicht voor Engeland is echter anders dan die van de meeste fans. De krachtige video, die al bijna 700.000 views heeft, is bedacht om huiselijk geweld tegen te gaan. De video is een reality check van Tender Education and Arts die shockeert en daarom scoort!

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief