Viral Friday week 23/2017: critici de mond snoeren, Mom On en een dansende Vinnie Jones

23 juni 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: critici de mond snoeren, Mom On en een dansende Vinnie Jones.

1. Nike | Debate this

3.223.702 views

Zodra de NBA finales beslist, lanceerde Nike geheel volgens traditie een nieuwe commercial om NBA-ster Kevin Durant te feliciteren. De Golden State Warriors wonnen de NBA titel, die Nike-ambassadeur Kevin Durant zijn eerste kampioenschapsring bracht. Direct na het laatste fluitsignaal ging de commercial van Nike live waarin Durant’s critici zijn vele gebreken nauwkeurig omschreven. Echter was Durant formidabel in de finale en heeft hij alle critici de mond gesnoerd door het ene ding waar ze niet omheen kunnen: zijn kampioensring. De boodschap ‘debate this’ van Nike is duidelijk aangekomen en binnen tien dagen staat de teller al op 3.223.702 views!

2. Foot Locker | x Father’s Day

1.464.129 views

Rondom vaderdag heeft de Amerikaanse sportwinkelketen Foot Locker een campagne bedacht waarbij aanstaande professionele basketballers gevraagd werd naar hun herinneringen aan hun vader. Ze praten over wat hun vader allemaal gedaan heeft voor ze om hen in de NBA te krijgen. De combinatie van vaderdag en de NBA-draft in Amerika is succesvol gebleken.

3. Sassy Yoplait | You’ve Got This, Mom on!

512.504 views

De moeders van tegenwoordig worden vaak bekritiseerd op de wijze waarop ze hun kinderen opvoeden. Omstreden thema’s zoals het geven van borstvoeding, organisch eten en opvoedkundige beslissingen zijn voor veel moeders bekend terrein. Om de moeders van vandaag de dag een hart onder de riem te steken, maakte een Amerikaanse zuivelproducent deze opvallende commercial. De pay-off “You’ve got this! Mom On” zegt genoeg. Inmiddels is de video al meer dan 512.000 keer bekeken. Mom On!

4. Muun | None Fits All (Part 1)

16.112 views

De vraag of je ‘fuck’ mag gebruiken in een commercial is officieel beantwoord door de Duitse matrassengigant Muun. In samenwerking met niemand minder dan Vinnie Jones lanceerden ze de campagne ‘Choose Your Comfort’. In de negentig seconden durende video danst hij op retromuziek en heeft hij een belangrijke boodschap voor je: ‘Fuck the rules’. De video is de eerste aflevering van een driedelige ‘None Fits All-serie’. We zijn al benieuwd naar de andere twee video’s.

5. Lexington | Come Watch Us Neigh Neigh

9.254 views

Ter promotie van de stad Lexington in Kentucky, ook wel bekend als paardenhoofdstad van de wereld, laat VisitLEX zien hoeveel zij daadwerkelijk van paarden houden. In de slechts 16 seconden durende commercial zien we hoe paarden vrolijk door de weide galopperen. Op zich niet spectaculair zou je denken, maar niets is minder waar. De commercial is namelijk gefilmd door, jawel, een paard! Goed voor ruim 9000 views.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief