Viral Friday Week 21/2015: Dior, Pizza Hut & Spotify
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Dior, Pizza Hut & Spotify. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. Dior Secret Garden IV featuring Rihanna – Versailles
Als je echt succes wilt hebben, zorg dan dat je de controversiële Rihanna aan je merk bindt. Dit moet vast de gedachte geweest zijn van Dior. De video is een lust voor het oog – en dat is niet alleen omdat Rihanna erin speelt. De video is namelijk geschoten in en bij Versailles. Het enige nadeel van deze video is dat ‘ie een beetje kort is. De video is een perfect voorbeeld van een reclame die is geëvolueerd naar goede shareable online content en heeft al meer dan 4,1 miljoen views in 4 dagen!
2. Pizza Hut – The Dangers of Selfie Sticks PSA
Pizza Hut maakt mooi gebruik van de selfie en de selfiestickhype en maakt daarop een hilarisch sarcastische video. Pizza Hut lanceert direct een nieuwe mooi woord: iemand die een selfie neemt is een selfie artist en die noemen we vanaf nu dus een ‘nar-tist’. De Amerikaanse pizzaketen combineert de actualiteit en humor en maakt daarmee een toffe video, maar de koppeling naar het merk en het product is wat ver te zoeken. Pizza Hut heeft met de 750.000 views in ieder geval al heel wat mensen aan het lachen gekregen.
3. Adidas – The Football Revolution Is Coming
Het is geen geheim dat het voetbal in de loop der jaren is veranderd. Het spel gaat sneller, spelers zijn completer en last but not least, het schoeisel is drastisch veranderd. Adidas komt op 25 mei met een revolutie, iets wat nog nooit is gemaakt (dat zeggen ze zelf). In de video is overduidelijk te zien dat het om een nieuwe voetbalschoen gaat. Er is nog niets zeker, maar het zal vast gaan om een nóg lichtere schoen met een nóg gekker patroon of kleur. De epilepsie opwekkende video gaat lekker en heeft al meer dan 450.000 views.
4. Mercedes-Benz – GLE Coupé JURASSIC WORLD TV Commercial
Bij het horen van de filmnaam Jurassic Park klopt het hart bij menig filmliefhebber een stukje harder. Op 11 juni gaat de nieuwste Jurassic Park-film Jurassic Word in première en Mercedes-Benz zag zijn kans schoon om het volgende automerk te worden dat geschiedenis schrijft door hofleverancier te worden voor de auto’s voor de nieuwe Block Buster. In de allereerste Jurassic Park (1993) waren Jeep en Ford de leveranciers van de nu iconische auto’s die in de film door dino’s aan stukken werden gescheurd. In Jurassic World is het de beurt aan de nieuwste Mercedes-Benz GLE Coupé om zijn sterrenstatus te verdienen door het op te nemen tegen de prehistorische dieren. De door Mercedes-Benz gebrande filmtrailer scoorde echter niet heel sterk met iets meer dan 60.000 views in een week tijd.
5. Spotify – First Song
Muziek luisteren is voor velen vanzelfsprekend maar dat gaat niet op voor mensen die doof of slechthorend zijn. Muziekplatform Spotify leverde in de Filipijnen een mooie maatschappelijke bijdrage door 100 mensen die geen geld hebben voor een gehoortoestel hiervan te voorzien. Deze mensen hebben mede dankzij het muziekplatform weer een gehoor en dat betekent dat ze ook eindelijk muziek kunnen luisteren. In deze video volgt Spotify drie van de emotionele verhalen. De video is nog niet eens 5.000 keer bekeken, maar heeft alle ingrediënten in huis om een mega hit te worden: een maatschappelijke bijdrage, emotie en een happy end!
Tip top stffu. I’ll expect more now.