Viral Friday week 19/2017: onzekere mannen, het bouwvakkersdecolleté en iedereen is full of shit

26 mei 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: onzekere mannen, het bouwvakkersdecolleté en iedereen is full of shit.

1. Is it ok for guys… | AXE

432.439 views

Axe laat met de nieuwe “Is it ok for guys” commercial zien dat ook mannen onzeker kunnen zijn. Ze tonen beelden van mannen die zich afvragen of het oké is om niet van sport te houden, te experimenteren met mannen, roze te dragen of om soms nerveus te zijn. Het merk hoopt hiermee het beeld te doorbreken wat de maatschappij heeft van de man. Het is juist oké om jezelf te zijn en de video spoort mannen aan om vrijer te leven en om gewoon zichzelf te zijn. Dat is pas mannelijk. Het goede nieuws is dat die boodschap inmiddels meer dan 450.000 keer is bekeken.

2. Kathy Griffin & Squatty Potty: We’re Full Of Sh*t

322.986 views

Comédienne Kathy Grriffin, onder andere bekend van de serie Suddenly Susan, is door Squatty Potty gestrikt om het gehurkt doen van de grote boodschap onder de aandacht te brengen. We claimen te weten hoe we onze kinderen moeten opvoeden, hoe we om moeten gaan met onze collega’s, hoe we van elkaar moeten houden. Full. Of. Sh*t, zegt Griffin. Daarna legt ze uit waarom. We gaan zitten op het toilet, wat een “number 2” lastig maakt. Hiermee wijst ze naar de olifant in de kamer, wat precies de opdracht was, zegt oprichter Howie Ronay. “We weten dat veel mensen moeite hebben met dit probleem, en we hebben besloten een gezamenlijke spreekwoord te gebruiken en het letterlijk te gebruiken.” En het werkt, deze opmerkelijke commercial is namelijk inmiddels al meer dan 300.000 keer bekeken.

3. Swatch | RUBEN ANNINK – TIJDMACHINE FEAT. TESKE

53.362 views

Merken zoeken steeds naar nieuwe manieren om hun doelgroep te bereiken. Productplacement in video’s is een veelgebruikte manier om in contact te komen met het grote publiek. Horlogemaker Swatch heeft deze methode omarmt en creëerde met het singer-songwriter duo Ruben Annink en Teske de Schepper een videoclip voor hun nieuwe nummer waarin de Swatch-horloges subtiel in beeld komen. Op die manier heeft Swatch influencers aan het merk gekoppeld met een flinke followerbase die representabel is voor de doelgroep die de horlogemaker wenst te bereiken. Het resultaat mag er zijn, want inmiddels is de video al meer dan 50.000 keer bekeken.

4. LIQUID-PLUMR COMMERCIAL | CRACKS

35.571 views

Het bouwvakkersdecolleté is een gênante bijkomstigheid voor iedereen die wel eens zijn handen uit de mouwen steekt voor een klusje. Loodgieters herken je vaak aan deze look. Liquid-Plumr heeft echter een oplossing waardoor de loodgieters niet meer nodig zijn. Om te voorkomen dat het bouwvakkersdecolleté uit het straatbeeld verdwijnt, creëerden ze voor hun gootsteenontstopper deze komische video. Het resultaat leverde meer dan 35.000 views op in een week tijd.

5. Canon Live for the Story TV Advert – Boundaries

14.712 views

Om hun merk te herpositioneren in Europa richt Canon zich met de ‘Live for the Story’ campagne op een nieuw en jonger publiek. De commercial, ontworpen door creatief bureau VCCP, doet hiermee een beroep op de smartphonegeneratie die hun ervaringen vastleggen via foto’s en video’s. Ervaringen zijn belangrijk en dit is waar Canon haar focus legt. ‘Live for the story’ is ontwikkeld om mensen te inspireren en te stimuleren om verhalen te creëren. 20.000 keer bekeken!

Petra Stoel
Connection Planner bij Mindshare

I am an energetic young professional with a Bachelor Degree in Communications. My work experience focuses on media and advertising. Add up strong communication skills and passion for music, food, fashion and traveling, and there you have my persona in a nutshell. Over the last years I worked at some great, leading companies national and international in the advertising and media industry.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!