Viral Friday week 16/2018: het geheim van succes, proosten met PSV en een paarse krokodil
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van NBA 2K18, Interpolis, Bavaria, Schweppes en OHRA.
NBA 2K18: KG’s back
1.436.964 views
We starten deze week met een commercial van NBA 2K18. Na 21 seizoenen in de competitie en meer dan 320 miljoen dollar aan inkomsten uit zijn carrière, lukt het voormalig NBA-superstar Kevin Garnett niet om van zijn pensioen te genieten. Hij dwaalt rond in zijn welbekende hoodie, leest een boek over hoe gelukkig te zijn na het grote succes en werkt aan een persoonlijk plakboek. Kan iemand deze grote man uit zijn lijden verlossen? Dat doet het nieuwste spel NBA 2K18! Goed voor bijna 1,5 miljoen views.
Interpolis: Het geheim van succes
53.514 views
Eén op de vijf mensen tussen de 20 en 40 jaar oud heeft symptomen van een burn-out. Interpolis zet dit probleem in het daglicht en besteedt hier veel aandacht aan. Door middel van deze video maakt de verzekeraar duidelijk hoe een burn-out kan ontstaan én hoe je het kunt voorkomen. Deze video is een aftrap naar een meerjarig gezondheidsprogramma, waarbij Interpolis je verder helpt als je last hebt van burn-out-klachten. Een onderwerp dat precies aansluit op hedendaagse problematiek, vooral bij millennials. Op Facebook behaalde deze video ruim 2 miljoen views, op YouTube is de video goed voor ruim 53.000 views.
Bavaria: PSV kampioen Eredivisie 2017-2018
42.169 views
PSV is landskampioen en dat was reden genoeg voor het Brabantse biermerk Bavaria om een mooie compilatie te maken. In de video worden de gewonnen kampioenschappen van PSV op een rij gezet, van de eerste in 1928-1929 tot aan de laatste overwinning, nu in 2017-2018. Dat zijn er in totaal 24: precies zoveel als in een kratje bier. Een mooi gebaar naar de voetbalclub uit Eindhoven, en zoals Bavaria zegt: Proost op de 24e! Goed voor ruim 42.000 views.
Schweppes: What do you expect?
13.850 views
Met de transformatie van één woord uit het verleden naar de tegenwoordige tijd, hoopt Schweppes haar merkpositionering te veranderen. Was vroeger de slogan ‘what did you expect?’ is dat nu veranderd naar ‘what do you expect?’. Tot op de dag van vandaag vergeleek het merk het verlangen naar Schweppes met andere verlangens, vaak met een seksueel tintje. In de nieuwste commercial is, zoals gebruikelijk, een mooie vrouw te zien, met een grote hunkering naar Schweppes, maar de sfeer is veel speelser en actiever. Een video met veel entertainment, goed voor ruim 13.000 views.
OHRA: Paarse Krokodil (deel 2)
3.821 views
Ken je die paarse krokodil nog? Bij OHRA zijn ze hem niet vergeten en hebben ze aan de oude commercial uit 2011 een nieuwe draai gegeven. Een echtpaar komt het zwembad in en ziet ‘die man van die paarse krokodil’ achter de balie zitten, druk met een spelletje Patience. Het echtpaar heeft zojuist met hun auto tegen een paarse eend aan gereden en wil de schade netjes melden. Zoals verwacht gaat de man van het zwembad hier nogal moeizaam mee om. OHRA wil hiermee duidelijk maken hoe makkelijk het tegenwoordig is om schade te melden, gewoon via de app! Een leuke twist op de oude commercial, goed voor bijna 4.000 views.