Viral Friday Week 15/2015: Adidas, Dove & Volvo

10 april 2015, 13:40

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Adidas, Dove en Volvo. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Adidas: Here’s to the Takers

In het leven draait het om geven en nemen. En het is dat ‘nemen’ dat Adidas in deze viral heel letterlijk neemt. Echte topsporters bereiken tenslotte alleen de top als ze de kansen pakken die het leven hen geeft. In deze inspirerende videoproductie zien we diverse topsporters die tot het uiterste gaan om hun doel te bereiken. Deze vastberadenheid is met meer dan 5 miljoen views in een week tijd inspirerend genoeg om de koppositie te veroveren in dit Viral Friday-overzicht. Enjoy!

2. Dove Choose Beautiful | Women all over the world make a choice

Deze week zette Dove zich weer traditiegetrouw in om vrouwen over de hele wereld duidelijk te maken dat je geen topmodel hoeft te zijn om je ‘beautiful‘ te voelen. Dit keer werden vrouwen voor de keus gesteld om een gebouw binnen te stappen via de ‘beautiful’- of de ‘average‘-deur. Verwacht geen tranentrekker zoals we van voorgaande edities gewend zijn, maar verwacht wél een wijze les die inmiddels goed is voor meer dan 3 miljoen views. #ChooseBeautiful!

3. Volvo Lifepaint

Veiligheid en Volvo. Deze twee woorden zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden en dat feit is in deze Viral-hit perfect door vertaald. De Zweedse autobouwer introduceert namelijk LifePaint. Een verf die fietsers en voetgangers beter zichtbaar maakt in het donker. Deze spray lijkt onzichtbaar, maar zodra er licht op schijnt gebeurt er iets magisch. Volvo brengt vooralsnog een gelimiteerde oplage van 2.000 bussen op de markt. Of de spray ook naar Nederland komt is nog niet bekend, maar met meer dan 3 miljoen views is het niet ondenkbaar dat Volvo zich inmiddels beraad om LifePaint ook in andere landen te introduceren.

4. Ripple

Als je als kind aan een sport doet hoop je dat je het ver gaat schoppen. De één wilt profvoetballer worden en de ander pro golfer. In de video zie je een opgroeiende Rory McIlroy (deze formule gebruikt Nike wel vaker) die opkijkt tegen Tiger Woods en Woods ziet als een grote inspiratie. Tegen hem spelen zou een droom voor hem zijn, maar zal dat gebeuren? De video is een succes en heeft al meer dan 2,5 miljoen views in 5 dagen!

5. SUNTORY WHISKY 3D on the Rocks

Japanse whisky begint langzaam aan steeds populairder te worden in Europa. SUNTORY, een whiskymerk uit Azië komt met een hele bijzondere campagne om awareness te genereren. Aan de hand van een 3D printer/carver maken ze de meest bijzondere kunstwerken van ijs. Het is een beetje jammer dat je volgens de puristen whisky moet drinken zonder ijs. Maar ach. Kunst hoeft niet altijd functioneel te zijn toch!

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!