Viral Friday week 14/2018: hardlopen, krokodillen en de Apple Pencil

6 april 2018, 14:35

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Apple, Lacoste, Nike, Burger King en Kids for Privacy.

Apple: Homework

1.108.689 views

We beginnen deze Viral Friday met een nieuw creatief concept van Apple. Waar Android de ‘pencil’ al enige tijd op phablets en tablets heeft, is de Apple Pencil de nieuwe USP van de iPad. Met het thema ‘Homework’ wordt de nadruk gelegd op het makkelijke gebruik, de snelheid, de goede kwaliteit foto’s en de multitask-functies, wat samenkomt in een perfecte gadget voor AR-apps en design. Wederom een commercial van Apple die goed in elkaar is gezet, met meer dan een miljoen views in een week tijd.

Lacoste: Save our Species

270.548 views

De krokodil op de polo’s van het merk Lacoste is een van de meest iconische logo’s ter wereld. Het beeldmerk is een eerbetoon aan oprichter René Lacoste die zijn bijnaam verdiende dankzij zijn vasthoudendheid op de tennisbaan. Om wereldwijd aandacht te vragen voor bedreigde diersoorten heeft het merk in samenwerking met de International Union for Conservation of Nature tien bedreigde soorten geselecteerd en op exact dezelfde manier op de shirts geborduurd. De oplage van het aantal gedrukte shirts staat voor het aantal dieren wat van deze diersoort op dit moment nog in leven is. Deze ludieke actie is zeker geslaagd. De video is inmiddels al meer dan 270.000 keer bekeken.

Nike: Reactland

10.294 views

Nike heeft op een creatieve manier de game- en sportwereld samengebracht in Reactland. Zou dit de oplossing zijn voor minder overgewicht en meer fitte mensen op de wereld? Voor ons zal het op deze manier zeker motiverend zijn om te sporten: je bent aan het gamen en sporten te gelijk, maar dan tijdens een Virtual Reality Experience. Tijdens deze experience kunnen bezoekers de nieuwste Nike-schoenen uitproberen, waarmee het sportmerk uiteraard meer klanten wil trekken. Hand omhoog als je ook zo’n pop-up in de stad wilt!

Kids for Privacy

6.645 views

April is de maand van National Child Abuse Prevention waarin non-profit organisaties samenwerken met wetshandhavingsinstanties om kinderroofdieren op te sporen, te arresteren en te vervolgen. Met deze video willen zij ouders ‘opvoeden’ om te laten zien wat de risico’s zijn van het blootstellen van hun kinderen aan social media. Veel ouders geven vooraf aan dat zij hun kind niet op social media zullen plaatsen, maar alle cuteness overload neemt vaak toch de overhand en zorgt dan voor de meest schattige kiekjes. Altijd met onschuldige bedoelingen, maar helaas wordt hier te vaak misbruik van gemaakt. Een duidelijke en belangrijke waarschuwing aan alle ouders, goed voor bijna 7.000 views.

Burger King: Whopper Easy Order

3.939 views

Burger King komt met een winactie waar fans kans maken op een ‘easy order’-scherm; speciaal voor de Whopper! De video laat zien dat je vaak achteraan moet sluiten in de rij bij het fastfoodketen wat voor veel irritaties zorgt. Burger King komt hierin tegemoet door fans een apparaat te laten winnen voor thuis. Door het winnen van de de Whopper Easy Order kun je nu op zondagavond op de bank (of onder de douche) je favoriete Whopper bestellen. De bestelling kan dan worden opgehaald bij het dichtsbijzijnde Burger King-filiaal. Ideaal! Vertel het niet aan iedereen, want voor je het weet staat de hele buurt voor je deur… Een leuke 1 april-commercial, goed voor bijna 4.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!