Viral Friday Week 14/2016: Apple, Nike en The Mountain uit Game of Thrones

8 april 2016, 13:15

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Apple, Nike en The Mountain uit Game of Thrones. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Dillan’s Voice – Apple

We zien het vaker dat bedrijven een maatschappelijke bijdrage leveren door met hun resources of product een probleem op te lossen. Apple weet op een enorm sympathieke manier het verschil te maken met hun product in het leven van autistische jongen en kan daar nog velen andere mee helpen. Wanneer oprecht, zijn dit hele mooie initiatieven die tevens ontroerende content kunnen opleveren die men wilt zien. De video werd al bijna vier miljoen keer bekeken op YouTube.

2. HeavyBubbles™ TV Commercial – Heavy Bubbles

Game of Thronesfans kunnen deze viralhit niet gemist hebben. In de commercial “Be more like Thor” zien we Hafþór “Thor” Bjornsson, die we allemaal beter kennen als Gregor Clegane (The Mountain). Hij probeert Heavy Bubbles bronwater op een prachtige manier aan de man te brengen. Eerlijk is eerlijk. Het is een geniaal idee om in deze tijden dat iedereen als een bezetenen aan het sporten is om zware halterflessen met bronwater op de markt te brengen. Nog slimmer is om ’s werelds sterkste man, en een van de meest imposante helden uit de mateloos populaire HBO-serie van dit moment, een glansrol te geven. Het resultaat: bijna twee miljoen views in een week tijd. Enjoy!

3. Enjoy The Chase – Nike Golf

Ze komen met regelmaat voorbij, video’s waarin je de weg naar succes van topsporters te zien krijgt. Ditmaal is het NIKE die de weg van de populaire golfer Rory McIlroy vertelt om hun merk te positioneren in het sportsegment. Een topsporter, zijn weg naar succes en een gelikte productie zijn bijna een garantie voor een berg kijkers. De video werd al meer dan 1,5 miljoen keer op YouTube.

4. Mtn Dew Black Label: Gentlemen of the Jacket

Op de vierde plaats in dit Viral Friday overzicht vinden we de video van frisdrankfabrikant Mountain Dew. Iedereen die wel eens bij America Today heeft geshopt kent deze mierzoete traktatie vast en zeker. Om de nieuwe Black label-variant voor te stellen aan de wereld gooit het merk ,dat zich normaal gesproken vooral richt op tieners, het dit keer over een andere boeg. Mtn Dew drinkers veranderen dankzij Mtn Dew Black Label in echte gentlemen. De insteek heeft zijn vruchten afgeworpen want inmiddels is de YouTubecounter de 600.000 views gepasseerd.

5. Nike Football Presents: Spark Brilliance ft. Blaise Matuidi

Nog een video van NIKE, maar ditmaal met de middenvelder van Paris Saint Germain en het Franse elftal Blaise Matuidi. Een beetje hetzelfde laken en pak als in de eerdere video van Nike Golf, maar dan met een hoger entertainmentgehalte en meer verhaal. Matuidi kreeg ‘the spark’ van baltovenaar Jay Jay Okocha, maar aan wie geeft Matuide ‘the Spark’ door? Momenteel is de video pas iets meer dan 300.000 keer bekeken, maar zal absoluut meer bekeken gaan worden en dan vooral door de jongere voetbalfans.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mark

    Beter kan je een maandag niet beginnen!


    11 april 2016 om 08:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!