Viral Friday Week 03/2015: Dr. Pepper, Pepsi Max & Kia

16 januari 2015, 14:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Dr. Pepper, Pepsi Max & Kia. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Kia & X-Men: Save the Australian Open

De Australische tak van de Koreaanse autofabrikant Kia heeft een wel heel bijzonder gezelschap gestrikt om de nieuwe Sorento onder de aandacht te brengen. Samen met Rafael Nadal en The X-Men heeft Kia één missie: het redden van de Austrailian Open. En met succes, want de matig geregisseerde video, waarin zowel Nadal als de Sorento beschikken over ‘super krachten’, scoorde in een week tijd meer dan vier miljoen views.

2. Chain Reaction | Pepsi Max | #LiveForNow

Pingpongballen en muizenvallen, deze twee woorden lijken niets met elkaar te maken te hebben, maar Pepsi is er toch in geslaagd om ze samen te brengen in een briljante viral-hit! Met meer dan 4 miljoen views is deze productie vanuit de #LiveForNow campagne een must see. En inderdaad, het resultaat van deze ontmoeting tussen pingpongballen en muizenvallen is nog cooler dan je je op dit moment kan voorstellen. Enjoy!

3. Garbage Man (Official HD): Thai Life Insurance

Thai Life Insurance is een oude bekende van Viral Friday en staat bekend om tranentrekkende viral-hits. Ook deze keer is het de Thaise verzekeraar gelukt om een video te leveren die succesvol inspeelt op gevoel. Kinderen hebben altijd een favoriete superheld, maar de jongen in deze video heeft een bijzondere superheld uitgekozen. Hij wil het liefst Garbage Man worden en wij zijn ervan overtuigd dat na het zien van deze viral met meer dan 1 miljoen views Garbage Man voortaan ook jouw favoriet zal zijn.

4. TOSTITOS® – Official Chip of the NFL – Throw

Hoewel de naam van de coach (Chip Kelly) van het Amerikaans Football team de Philadelphia Eagles doet vermoeden dat hij de officiële ‘Chip’ van de NFL is, is hij dat zeker niet, want dat zijn de chips van Tostitos. Deze video is onderdeel van een hele reeks video’s waarin de spot wordt gedreven met de hoofdcoach. Hi-la-risch. Deze video werd binnen enkele dagen bijna 500.000 keer bekeken en de andere video’s werden op z’n minst net zo goed bekeken. Zo wordt de coach ook uit een winkelwagen gehaald in de supermarkt en luistert één van zijn spelers liever naar een zak chips.

5. Dr Pepper – Mop Dog (2015)

Zijn we klaar voor de volgende commercial met een hond in de hoofdrol? Natuurlijk! Schattige honden en katten blijken de succesformule voor een viral, of het iets bijdraagt aan het verhaal van het merk is een andere vraag. Dr. Pepper staat in ieder geval weer op de radar. De video werd in enkele dagen tijd 75.000 keer bekeken en zal naar verwachting nog veel vaker bekeken gaan worden.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!