Viral Friday: Ashton Bikes, Water is Life & Coke dance vending machine

12 oktober 2012, 12:41

Viral Friday Week 41 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Ashton Bikes, Water is Life & Coke dance vending machine. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Martyn Ashton: Road Bike Party

Wie heeft er nou een nou een normale weg nodig om op te fietsen? Martyn Ashton, MTB-trails goeroe, haalt met zijn gestunt het uiterste uit zijn Pinarello Dagma 2 Carbon fiets, de fiets die in 2012 Tour de France fiets van het jaar was. Zelfs Danny MacAskill zal jaloers zijn. De video, die op 9 oktober geüpload is, heeft binnen 4 dagen reeds 2,5 miljoen views. Een toffe manier om de Ashton Bikes te promoten. Een vraag: hoe vaak denk jij dat hij zijn wiel heeft moeten vervangen?

Water is Life: First World Problems Anthem

Vind je het ook zo vervelend als je om 4 uur 's ochtends je bed al uit moet als je op vakantie gaat? Of wanneer je met de auto naar de supermarkt gaat en er alleen maar commercials op de radio zijn? Het leven is zwaar hè? Misschien realiseer je jezelf niet dat al deze “problemen” niks voorstellen in vergelijking met een product wat voor ons vanzelfsprekend is: schoon drinkwater. Water is iets dat niet voor iedereen beschikbaar is. Deze video is onderdeel van de “FIRST WORLD PROBLEMS”-campagne van de stichting Water is Life en heeft al bijna 1,3 miljoen views binnen 1 week. Als je meer informatie wilt, zoek dan naar #firstworldproblems of bekijk hun YouTube Channel.

Coca Cola: Coke dance vending machine

Sinds de start van de Open Happiness-campagne in 2009 probeert Coca-Cola mensen eraan te herinneren dat ondanks alle uitdagingen, stress en drukte van het moderne leven er altijd momenten zijn waarop je van de simpele dingen van het leven kunt genieten. Zo ook in Korea, even lekker dansen met de Coke Dance Vending Machine. Voor de fun natuurlijk! En een gratis flesje Coke. In een winkelcentrum werden voorbijgangers uitgenodigd om bij een Coca-Cola-machine een dansje te doen op basis van de Xbox Kinect-technologie. De video heeft al meer dan een millioen views op YouTube. Check voor meer “Happiness” hun Facebook-pagina.

JORDAN CP3.VI: Cut Through L.A.

Voor de lancering van de Jordan CP3.VI basketbalschoen hebben de heren van Wieden & Kennedy een “bevroren” kunstomgeving gecreëerd. Met behulp van een hele rij clones van Chris Paul's lichaam hebben ze langs het strand van Venice Beach te California een van de coolste kunstomgevingen ooit gemaakt. De video heeft nu al meer dan 600.000 views in 1 week. Eigenlijk zou de laatste dubbelganger Chris Paul zelf moeten zijn…

A Year with Armin van Buuren

Denkt je dat alleen snelle clips van minder dan 1 minuut viraal kunnen gaan? Ja? Uit De Kony Documentaire is al gebleken dat als de content spannend genoeg is, dat mensen het dan toch gaan bekijken en de content verspreiden. Deze week heeft KLM een documentaire gelanceerd met dj Armin van Buuren. Zoals we weten vliegen dj's over de hele wereld. KLM heeft Armin van Buuren hierbij een jaar lang gevolgd. De video geeft een mooi kijkje in het leven van Armin. Geen wonder dat de video al meer dan 400.000 keer bekeken is binnen een week.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!