Viral Friday 32/2018: het jubileum van Land Rover, sterke voetbalverhalen en Jack’s Bowls

10 augustus 2018, 12:34

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Nike, Land Rover, Ad Council, Jack in the Box en Burger King.

The Land of Land Rovers

1.545.093 weergaven

Land Rover wordt dit jaar 70. Bijna net zo lang vertrouwen een paar afgelegen dorpen, nabij de grens tussen Nepal en India, op de robuuste voertuigen van de automaker om voedsel en voorraden over de Himalaya te krijgen. Als onderdeel van het jubileumfeest van het merk creëerde bureau Spark44 ‘The Land of Land Rovers’, een korte film die aanvoelt als iets dat je zou zien op Nat Geo. De film speelt zich af tussen Maneybhanjang (wat betekent: de plaats waar alle wegen samenkomen) en Sandakphu.

Nike Football Presents: Awaken the Phantom

21.350 weergaven

In de nieuwe Awaken The Phantom-advertentie van Nike wordt een verhaal doorgegeven, samen met verschillende nieuwe claims die telkens worden gemaakt door iemand die het verhaal heeft gehoord, waardoor het steeds grootser wordt. De advertentie bevat Coutinho, Mal Pugh, Kevin De Bruyne, Neymar, Andrea Pirlo, Ronaldinho en meer.

End Family Fire: Gun Safety

10.697 weergaven

Een nieuwe campagne in de Verenigde Staten benadrukt de behoefte aan betere maatregelen voor de beveiliging van wapens in talloze huizen in het hele land. De advertentie begint onschuldig, maar met een onheilspellende ondertoon. Een oude tekenfilm speelt op de tv en kind ligt volkomen stil op de vloer van de woonkamer. Zijn vader kietelt hem en hij komt giechelend tot leven. Wanneer het jongetje aan zijn vader vraagt of zij een pistool in huis hebben begint er een intens gesprek over wapens.

Jack in the Box

400.346 weergaven

Jack, de fictieve CEO van Jack in the Box, presenteert zijn nieuwe balls.. eh bowls. Na een korte introductie van Jack’s Teriyaki Bowls, maakt Jack opmerkingen over de mooie bowls van een mannelijke collega. Vrouwelijke collega’s complimenteren Jack’s bowls ook. De manager van Jack roept hem op het matje en zegt dat uitspraken zoals: “probeer mijn bowls”, “mensen houden van mijn bowls”, “bekijk mijn bowls”, en de billboard “enjoy my bowls” niet door de beugel kunnen. Alleen Jack snapt niet helemaal wat er mis met zijn campagne is.

Burger King

5.535 weergaven

Shinsuke Nakamura, een WWE legend, viert al bijna zijn overwinning nadat hij een paartje opgooit van twee boeren. Charlotte Flair, professionele worstelaar, doet daar nog een schepje bovenop met twee vrouwen. Zij pakt al bijna de hele stapel fiches tot meneer Burger King zijn kaarten opgooit met (spicy) Crispy Chicken en Whopper. Ron Simmons, voormalige football speler, weet dat hij niet over deze hoge kaarten heen kan en gooit geïrriteerd zijn kaarten weg.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief