Viral Friday 29/2018: mannelijkheid, Lieke Martens en de kracht van Serena Williams

20 juli 2018, 12:02

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Bonobos, Gatorade, Ore-Ida, Calvé en Taco Bell.

Bonobos: #EvolveTheDefinition

4.954.938 views

Herenkleding en accessoires bedrijf Bonobos breidt de ouderwetse definitie van het woord ‘mannelijk’ uit en ontdekt dat veel moderne mannen zich niet in de term kunnen vinden. De spot #EvolveTheDefinition is speciaal gemaakt voor ESPN awards. De campagne bevat allerlei soorten mannen, waaronder transgenders en mannen van kleur, die praten over wat mannelijkheid voor hen betekent. Het doel is om een gesprek op gang te brengen over hoe mannelijkheid meer kan betekenen.

Gatorade: Serena Williams – Like a Mother

25.271 views

Nadat Serena Williams een tijd vrijaf nam voor haar zwangerschap en de geboorte van haar dochter, Olypmia, vond ze zichzelf terug op de 181e plek op de wereldranglijst. Ondanks deze lage klassering wist Williams toch de finale van Wimbledon te halen, die ze verloor van de Duitse Angelique Kerber. Om deze prestatie te eren heeft Gatorade een nieuwe spot vrijgegeven die een eerbetoon is, niet alleen aan haar terugkeer, maar aan moeders over de hele wereld. Verteld door Williams’ eigen moeder, Oracene Price, wordt er gesproken over de thema’s opoffering, toewijding en kracht.

Ore-Ida Potatoes: Introducing ORE-IDA Potato Pay

5.550.585 views

Ouders met moeilijk eters kennen dit probleem: hoe zorgen we ervoor dat onze kinderen groentes eten? Friet producent Ore-Ida heeft de perfecte oplossing. Wat als je je kinderen zou kunnen omkopen om hun maaltijden te eten, terwijl je nog steeds het gevoel hebt dat je een solide opvoedingsregel volgt? Is het ethisch? Is het verantwoord opvoeden? Deze geestige spot moedigt je aan er niet te hard over na te denken.

Calvé Pindakaas: Lieke

64.520 views

Vier jaar na Robin en acht jaar na Pietertje lanceert Calvé een nieuwe campagne over een jonge sporter, over doorzettingsvermogen in ons Hollandse klimaat. En na decennia van jongetjes die groot werden met Calvé Pindakaas, is het nu tijd voor de meisjes. In deze video zien we het doorzettingsvermogen van Lieke Martens, de voetballende vrouw die werd uitgeroepen tot beste voetbalster ter wereld. Met “U zei jongens!” laat ze zien dat ze zich niet zomaar uit het veld laat slaan (of wegsturen). In een paar dagen tijd al goed voor ruim 60.000 views.

Taco Bell: Web of Fries II Franchise Wars

30.112 views

De beste filmtrailer van de zomer is misschien helemaal niet voor een film. In ‘Web of Fries II’ kondigt Taco Bell de terugkeer van nacho-frieten aan. De filmfranchise van Web of Fries heeft het allemaal: liefde, tragedie, de triomf van goed over kwaad. Behalve het kleine detail dat dit niet echt een film is, wat misschien wel een beetje teleurstelt.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!