Viral Friday 25/18: in pursuit of greatness, Apple en het WK

22 juni 2018, 12:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Wimbledon, Nike, Uber Eats, Foot Locker en Apple.

Wimbledon: In Pursuit of Greatness

15.344 views

Om de aankomende Wimbledon Championships te vieren, eert de All England Club het toernooi met een prachtige animatie. Het begint met een illustratie van het toernooi in zijn begindagen. We zien wat stijf geklede dames en heren en een geanimeerd beeld van de eerste winnaar Spencer Gore. Hierna reizen we door verschillende tijdperken, waarbij de animatiestijl zich aanpast aan het tijdperk. De video eindigt in een anime stijl met Roger Federer en Serena Williams. Met deze video wil de All England Club laten zien hoe zij zich in de loop der tijd hebben ontwikkeld en verbeterd.

Apple: Behind the Mac

4.297.564 views

De nieuwste spot voor Apple-laptops richt zich op de mensen die op hun Mac’s werken. We zien nooit het scherm, alleen het iconische Apple-logo op de bovenkant van de laptops. Daarnaast zien we de reacties van de gebruikers, van frustratie tot vreugde.

Nike Football Presents: The Korobka Never Asks

929.387 views

De nieuwste spot van Nike valt samen met het WK en is geïnspireerd door de ‘korobka’, oftewel Russisch straatvoetbal. Deze clip laat op artistieke manier zien hoe een straatvoetballer een ster wordt. Als aanvulling op de campagne heeft Nike meer dan 240 muurschilderingen tussen de twee en zestien vierkante meter laten maken in Moskou.

Uber Eats: No Italy, no 2018 FIFA World Cup party

106.651 views

Net als Nederland is ook Italië afwezig op dit WK. Uber Eats haakt hier op in met Andrea Pirlo, die in afwezigheid van zijn thuisland nadenkt over welk land hij kan gaan steunen. In de eerste video wrijft een interviewer nog zout in de wonden van Pirlo. In latere video’s zullen voormalige spelers Cafu, Marcel Desailly en Harry Kewell de maestro proberen te overtuigen om hun natie te steunen.

Foot Locker: ‘One and Done’ Part 1 featuring LiAngelo Ball

856.733 views

Foot Locker heeft ter ere van de NBA Draft zijn jaarlijkse NBA Draft-campagne afgetrapt met de geestige spot ‘One and Done’.

De collegespeler LiAngelo Ball steekt met de beruchte ‘One and Done’-regel van de competitie. Voor degene die niet bekend zijn met de regel: spelers moeten minimaal een jaar op de universiteit zitten voordat ze in aanmerking komen voor de NBA-draft.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!