Viral Friday 05/2019: Backstreet Boys, Michael Bublé en Harrison Ford voor de Superbowl

1 februari 2019, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Mercedes Benz, Doritos, Amazon Alexa, M&M’s en Bubly.

Mercedes-Benz: Say the Word

119.584 views

Het bezitten van een Mercedes-Benz A-Klasse voertuig geeft iemand de goddelijke kracht om dingen te veranderen als zij het willen, zoals het geld laten regenen of Ludacris oproepen tot een muziektheaterproductie. In de 60-seconden Super Bowl-spot van het automerk kan dit gewoon. De advertentie heeft ook PGA-kampioen Rickie Fowler, verschillende karakters van Looney Tunes en de hond Lassie uit de klassieke tv-serie. De campagne is gemaakt door Merkley + Partner en zal in het tweede kwart van de Superbowl te zien zijn.

Amazon Alexa: Not everything makes the cut

7.042.382 views

De e-commerce-gigant staat bekend om zijn spraakapparaat Echo, ook wel bekend als Alexa. In de Superbowl-advertentie schept Amazon niet op over wat Alexa allemaal kan, maar toont wat je niet met spraak kan activeren. Harrison Ford, Forest Whitaker, Abbi Jacobson, Ilana Glazer, en Mark en Scott Kelly laten zien what didn’t make the cut: de items die niet werken als je Alexa erin zet, zoals een bubbelbad, een halsband en een tandenborstel. De advertentie van 90 seconden is gemaakt door het interne creatieve team van Amazon. Leuk om te zien dat een merk zichzelf niet te serieus neemt.

M&M’s: Chocolate Bar Super Bowl

32.793 views

Vorige week hebben we al de teaser gedeeld voor de nieuwe M&M-campagne, starring Christina Applegate. Nu staat ook de campagne live die uitgezonden gaat worden tijdens de superbowl. Het is een vervolg op de teaser, waarin Christina de gefrustreerde moeder speelt. Haar ‘kinderen’ (de gele, rode en oranje M&M, samen gegoten in een gigantische chocoladereep) halen gekke capriolen uit op haar achterbank. De campagne is een knipoog naar een nieuw product van M&M. BBDO New York heeft de creatie gemaakt.

Bubly: Michael Bublé

1.456.102 weergaven

Michael Bublé neemt een moment tijdens Super Bowl LIII om sparkling water Bubly een spellingsles te geven. Ook al is ‘bubly’ op het blikje gespeld, hij weet dat het wordt uitgesproken als ‘bublé’. Het lijkt erop dat de zanger geen andere keuze heeft dan de spelling op elk afzonderlijk blik met de hand te corrigeren met een permanente marker. Zelfs wanneer de bedrijfsleider van de supermarkt zegt dat hij moet stoppen, blijft hij demonstratief van de Y een é maken.

Doritos: Chance the Rapper x Backstreet Boys

4.295.064 weergaven

In een poging om Amerika verslaafd te krijgen aan Flamin’ Hot Nacho Doritos, heeft PepsiCo de hulp ingeroepen van rapper Chance en de Backstreet Boys, die samen verschijnen in een nieuwe commercial die gepland staat voor de Superbowl op zondag. De advertentie begint met Chance, zittend in een lege hal met een zak Flamin’ Hot Nacho Doritos, als ‘I Want It That Way’ zachtjes op de achtergrond speelt. “Ze hebben het origineel … heet gemaakt?”, zegt hij tegen zichzelf. De rapper springt vervolgens in een hete roze auto, voordat hij meedoet met de beroemde dansserie van de groep. Vermakelijk!

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!