Vijf redenen waarom de moderne marketeer ook huis-aan-huis folders moet inzetten #adv
De huis-aan-huis verspreide reclamefolder blijft een evergreen van jewelste voor marketeers. Nederlanders kunnen niet zonder! 12,7 miljoen mensen lezen folders (papier en/of digitaal). En die folders zetten aan tot actie! 46% van de folderlezers koopt geregeld een product uit de folder. 32% gebruikt deze om te vergelijken en maar liefst 76% is via de folder op zoek naar aanbiedingen. Marketeers, grijp je kans en neem ook de huis-aan-huis verspreide reclamefolder mee in je mediamix.
De nieuwste cijfers van de NOM Folder Monitor 2016 tonen aan dat de fysieke folder nog altijd een uitstekend medium is. Vijf redenen voor hybride marketeers om de papieren reclamefolder niet te vergeten in de mediamix:
1. Bereik
De papieren folder, huis-aan-huis verspreid, heeft een gigantisch bereik: 11,1 miljoen mensen (83%). Uit alle leeftijds- en welstandklassen.
2. Leestijd
Huis-aan-huis verspreide folders worden gemiddeld 17 minuten gelezen. Vaak ’s avonds.
3. Actie
Folders zetten aan tot actie! 60% van de lezers overweegt bepaalde aankopen na het lezen van een folder en 46% zegt regelmatig zaken uit de folders te kopen. Aanbiedingen zijn de belangrijkste drijfveer om folders te bekijken.
4. Waardering
Meer dan helft van de Nederlanders zou de papieren folder ‘missen’ als deze zou verdwijnen. Vrouwen geven de folder een 7,1, mannen een 6,6.
5. Segmentatie
Bij verspreiding via Spotta is doelgroep-segmentatie op basis van zo’n 500 criteria mogelijk. Daardoor bereik je exact die klant die je zoekt.
Cijfers gebaseerd op de NOM Folder Monitor 2016. Geïnteresseerd in alle feiten en cijfers?
We hebben een overzichtelijke whitepaper voor je.