Vijf redenen om te adverteren op Bing
Microsoft Advertising kan een voordelige aanvulling zijn op Google Ads
Als het gaat om PPC-advertenties, investeren de meeste marketeers en merken alleen in Google Ads. Google domineert immers PPC-advertenties met een wereldwijd marktaandeel van 87 procent dus waarom zou iemand op Bing adverteren?
Investeren in Bing-advertenties betekent niet dat je hoeft te stoppen met investeren in Google Ads. Dit blog zal je duidelijk maken dat Microsoft Advertising een waardevolle en voordelige aanvulling is op het adverteren met Google Ads.
Dat gezegd hebbende, er zijn bepaalde functies op Bing die ontbreken in Google Ads of gewoon beter zijn. Ik zal deze functies en meer in dit blog uitleggen en je helpen enkele van de unieke voordelen van adverteren op het Microsoft Advertising-platform te begrijpen.
Hier zijn vijf redenen waarom je zou moeten investeren in Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads).
1. Het Microsoft Advertising-platform is voordeliger dan Google Ads
De gemiddelde CPC-tarieven op Google zijn ongelooflijk hoog vanwege de sterke concurrentie. Voor eigenaren van kleine bedrijven die voor het eerst een PPC-campagne starten kan dit een groot obstakel zijn.
Aan de andere kant heeft Bing minder concurrentie en zijn CPC-tarieven goedkoper en ben je verzekerd van goede advertentieposities. De gemiddelde cost per click (CPC) is 34 procent goedkoper op Bing in vergelijking met Google.
Bovendien bevinden Bing-advertenties zich vaak op betere posities dan hun Google-tegenhangers, wat resulteert in hogere click through rates (CTR’s) en conversies. Dit maakt Bing-advertenties een uitstekend alternatief voor kleine tot middelgrote bedrijven. Dus als je over een bescheiden PPC-budget beschikt is Bing een kosteneffectieve oplossing.
2. Bing heeft betere opties voor apparaat targeting
Met Bing kunnen gebruikers hun biedingen aanpassen voor verschillende apparaattypen, waaronder mobiele apparaten en tablets. Met andere woorden, je kunt je bod voor zoekverkeer afkomstig van: desktops, tablets en smartphones verhogen of verlagen of je campagne op een enkel apparaat type focussen.
3. Met Bing kun je campagnes importeren uit Google Ads
Dit is één van de grootste voordelen voor fans van Google Ads die willen adverteren op Bing. Met Bing kun je jouw campagnes rechtstreeks vanuit het Google Ads-platform importeren. Dit betekent dat je geen tijd hoeft te verspillen aan het maken van nieuwe campagnes op Bing.
Je hoeft voor Bing geen nieuwe campagnes te maken
De meeste items van Google Ads worden naadloos geïmporteerd in het Microsoft Advertising-platform, maar er zijn een aantal onderdelen die je moet beoordelen.
Biedingen en budgetten
Microsoft Advertising heeft andere bod- en budgetvereisten dan Google Ads. Standaard verhoogt Bing alle biedingen en budgetten die te laag zijn. Tijdens het instellen van de import kun je jezelf afmelden voor deze verhogingen, maar Microsoft Advertising importeert geen campagnes die niet aan de budgetvereisten voldoen.
Targetingopties
Targeting-opties zoals locatie-targeting en targeting op dagdeel verschillen aanzienlijk per platform. Je moet deze opties op Bing zeker bekijken voordat je de campagne start.
Uitsluitingszoekwoorden
Microsoft Ads gebruikt geen uitsluitingszoekwoorden met brede zoekwoorden. Als je uitsluitingszoekwoorden voor breed zoeken hebt ingesteld in Google Ads, worden deze bij het importeren naar Bing-advertenties behandeld als uitsluitingszoekwoorden voor zoeken op woordgroep.
4. Met Microsoft Advertising kun je makkelijk je doelgroepen bepalen
Met Bing-advertenties heb je de mogelijkheid om te bepalen welke doelgroepen je advertenties te zien krijgen. Dit soort targeting is vooral handig voor marketeers en ondernemers die hun aanbod willen presenteren aan een geslacht of leeftijdsgroep.
5. Bing heeft betere social extensions
Social extensions zijn advertentie-extensies die onder de advertentietekst worden getoond en die potentiële klanten naar je socialmedia-accounts leiden. Met deze extensies kunnen bedrijven direct met potentiële klanten communiceren op social media.
Goed advertentieplatform dus
Bing heeft minder concurrentie, is voordeliger en adverteerders kunnen genieten van unieke functies die (nog) niet beschikbaar zijn op Google Ads. Hoewel het onwaarschijnlijk is dat Bing ooit de positie van Google Ads op de PPC-markt zal evenaren, is het handig om Bing-advertenties te zien als een goed advertentieplatform. Investeren in Bing-advertenties kan je helpen de kosten te verlagen en kwalitatief hoogstaand zoekverkeer te leiden naar je website.
Wat vind je van adverteren op Bing? Wat is jouw ervaring met het Microsoft Advertising-platform? Deel je mening in de opmerkingen hieronder.
Interessant artikel en ik sluit me helemaal aan bij jouw bevindingen. Vooral omdat je je Google Ads campagnes zo makkelijk kunt importeren in Microsoft Ads, zie ik niet in waarom je het niet zou proberen. Ik heb er erg goede resultaten mee kunnen behalen voor klanten, tot wel 3x zo lage CPC’s en 2x zo lage CPA’s.
Kanttekening is wel dat Microsoft Ads vooral interessant is als je doelgroep wat ouder is en zich veel op desktop bevindt, aangezien het marktaandeel van Bing op mobiel vrijwel 0 is.