Verspreiders ongeadresseerd reclamedrukwerk bereiken overeenstemming over meetmethode

1 maart 2006, 10:13

De Businessgroep Verspreidingen van de DDMA heeft recentelijk in principe overeenstemming bereikt over een uniforme meetmethode voor de ontvangst van ongeadresseerd reclamedrukwerk. Leden van de Businessgroep hebben vanaf januari 2006 de uniforme meetmethode op proef ingevoerd om deze een aantal maanden te testen.

Voor adverteerders die ongeadresseerd reclamedrukwerk inzetten in hun marketing communicatie, is het van belang om inzicht te hebben in de kwaliteit van verspreiding door de verspreidorganisaties. De vraag is hierbij hoeveel folders er feitelijk worden bezorgd binnen het aangegeven verspreidingsgebied. Thans hebben de verspreidorganisaties eigen methoden ontwikkeld om de verspreidkwaliteit te meten.

De Businessgroep Verspreidingen is erg blij dat er een uniforme meetmethode is ontwikkeld. Hierdoor worden de cijfers over de verspreidkwaliteit echt met elkaar vergelijkbaar. Na de testperiode zal naar verwachting de meetmethode in de tweede helft van 2006 volledig binnen de branche geoperationaliseerd zijn.

De leden van de Businessgroep Verspreidingen zijn: Alfa Groep B.V., DistriQ B.V., Interlanden B.V., Koninklijke TPG Post B.V. en Netwerk VSP B.V.

Bron:

Nieuwsbrief DDMA

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!