Verspreiders ongeadresseerd reclamedrukwerk bereiken overeenstemming over meetmethode

Verspreiders ongeadresseerd reclamedrukwerk bereiken overeenstemming over meetmethode

De Businessgroep Verspreidingen van de DDMA heeft recentelijk in principe overeenstemming bereikt over een uniforme meetmethode voor de ontvangst van ongeadresseerd reclamedrukwerk. Leden van de Businessgroep hebben vanaf januari 2006 de uniforme meetmethode op proef ingevoerd om deze een aantal maanden te testen.

Voor adverteerders die ongeadresseerd reclamedrukwerk inzetten in hun marketing communicatie, is het van belang om inzicht te hebben in de kwaliteit van verspreiding door de verspreidorganisaties. De vraag is hierbij hoeveel folders er feitelijk worden bezorgd binnen het aangegeven verspreidingsgebied. Thans hebben de verspreidorganisaties eigen methoden ontwikkeld om de verspreidkwaliteit te meten.

De Businessgroep Verspreidingen is erg blij dat er een uniforme meetmethode is ontwikkeld. Hierdoor worden de cijfers over de verspreidkwaliteit echt met elkaar vergelijkbaar. Na de testperiode zal naar verwachting de meetmethode in de tweede helft van 2006 volledig binnen de branche geoperationaliseerd zijn.

De leden van de Businessgroep Verspreidingen zijn: Alfa Groep B.V., DistriQ B.V., Interlanden B.V., Koninklijke TPG Post B.V. en Netwerk VSP B.V.

Bron:
Nieuwsbrief DDMA


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.