Versatel verdwijnt in februari

25 januari 2006, 10:47

De merknaam Versatel verdwijnt in februari voor consumenten uit beeld. De naam zal worden vervangen door Tele2, de Zweedse telecom-gigant onlangs een meerderheidsbelang nam in Versatel. Onder meer drie kilometer reclameborden, bijvoorbeeld langs voetbalvelden, zullen moeten worden vervangen. In het zakelijke verkeer blijft de naam Versatel nog wel bestaan, meldt Adformatie/ANP.

Het lijkt me nogal risicovol, een een kwaliteitsimago vervangen door een prijsstunter-merk. Ik ben bovendien erg benieuwd wat er met het voetbal gaat gebeuren. Dat is door Versatel binnengesleept en gepositioneerd als een premium kanaal, terwijl Tele2 niet concurreert op kwaliteit maar op prijs. Versatel heeft tevergeefs al veel geld uitgegeven om zijn voetbal-abonnementen te slijten. Zal het Tele2 wel gaan lukken?

Anders Floor
Ondernemer bij Dimmle

Categorie
Tags

3 Reacties

    Bastiaan

    Zeker een groot risico voor Versatel /Tele2. Dit is net zoiets als Heineken die verder gaat onder de naam Best Bier (brr).

    Wat me opviel is dat de koers van Versatel, na bekend making van dit nieuws, met circa 1,1% is gestegen. Terwijl de afgelopen maand Versatel behoorlijk is gedaald op de Amsterdamse beurs. Beleggers hebben er dus blijkbaar wel vertrouwen in. Zouden zij iets weten wat wij nog niet weten?


    25 januari 2006 om 11:53
    Eric L.

    1.1%… tja dat is ook maar 1 cent… verder gaat de hele beurs om hoog per ook 1% dus komt mooi overeen.

    Nee, 6 maanden gelend je hele internet pagina’s omzetten van zonnet naar versatel en dan nu naar Tele2… hoe bedoel je kapitaal vernietiging.

    Ik ben oud aandeelhouder van Versatel, door John de M. heb ik ook nog wat centjes verdient maar de overname door Tele2 is eigenlijk gewoon belachelijk en dan nu ook nog de merknaam uit de markt halen… ik weet iig bij welk bedrijf ik zeker mijn internet en telefoon NIET ga aanschaffen ook al zou het gratis zijn.


    25 januari 2006 om 18:25
    albert

    De Voetbalbording is al vervangen. Een logische operatie, de kosten voor single branding zijn lager dan de som der communicerende delen. Een korte termijn investering met voordelen voor de merkpositionering van Tele nee die nog een appeltje heeft te schillen met wat ecalcitrante aandeelhouders. Voor de groot zakelijke markt blijft overigens de (dan premium) merknaam Versatel bestaan.


    25 januari 2006 om 21:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!