Vernieuwend concept voor het opvolgen van klantcontacten gepresenteerd

11 november 2003, 06:49

TNS NIPO heeft een nieuwe oplossing ontwikkeld voor het succesvoller opvolgen van potenti?le klanten voor de producten en diensten van de financi?le dienstverleners. De basis voor dit vernieuwende concept is het aangaan van een volledig internetgebaseerde dialoog.

De antwoorden van de potenti?le klant geven direct inzicht in eventuele ontevredenheid, de wens tot contact of de wens tot specifiek gewenste additionele informatie die de mogelijke klant ontbeert, teneinde voor het aanbod van een bepaalde organisatie te kiezen.

Door middel van “alerts” wordt een account manager via zijn mobiele telefoon of via e-mail op de hoogte gebracht van het gewenste bij zijn prospect. Hierop kan de verkoper dan direct inspelen wat resulteert in een succesvoller verkoopproces. Bovendien kan er heldere managementinformatie worden verzameld over de perceptie van de klant op kritieke momenten in het verkoopproces. De gebruiker heeft daarmee een krachtig instrument in handen om effectief het succes van het verkoopproces te be?nvloeden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!