Vergeet T-mobile het internet?
Kan iemand mij uitleggen waarom T-Mobile aan drie vrouwen en een man, die 48 uur in de etalage van hun telefoonwinkel aan de Kalverstraat in Amsterdam doorbrengen, een gratis telefoon weggeeft inclusief een leven lang gratis bellen, zonder het internet een rol te laten spelen?
Waarom webloggen deze mensen niet? Waarom geen live webcam stream op internet? Waarom geen exposure op de site van T-Mobile? Wie geeft een legitieme reden voor het gemis van dit alles? (image via Pentdego).
Webloggen? Wat zou het zeggen over T-mobile als de vrouwen en heer zouden zitten internetten/webloggen/reageren/chatten etc etc in plaats van te bellen? Ze moeten bellen, bellen en nog eens bellen. Want bellen is zo leuk en zo onmisbaar dat je je hele leven lang gratis zou willen bellen. Tot zover snap ik het wel.
Wel had het natuurlijk op veel verschillende manieren online ondersteund kunnen worden.
Overigens wel leuk om te zien dat ze daadwerkelijk reageren als je ze SMS’t. Of ik Roos op de hoogte wil houden van stand bij Nederland-Duitsland 😉
Het is vast allemaal geacteerd 🙂
ik denk dat het komt doordat de actie is opgezet door de locale t-mobile winkel in adam, niet door t-mobile nederland. dat zou het verklaren dat het niet op de officieele site staat, of een cam stream is.
En waarom krijg je een melding dat je met Firefox niet ‘welkom’ bent?
Het tekent het bepertke denkkader van Erik van Roekel dat, gezien zijn toonzetting, wat met internet gedaan had MOETEN worden. Waarom in vredesnaam? De mens heeft drie miljoen jaar geleegd zonder internet. Julius Caesar was de beste marketingmanager aller tijden, maar ook hij hoefde niet te webloggen (boeken werkten ook).
Niet alles is internet, heren! Zelfs anno 2005 niet.
@ Hendrik
Absoluut. Ik denk dat T-mobile haar levende etalage-poppen een boek moet laten schrijven over hun belevenissen voor de winkelruit. Dat een maand later uitgeven en voor €5,95 bij de Slegte neerleggen. Innovatief marketing idee 😉
Of misschien heeft Erik een punt en had het internet een positieve bijdrage (geen walhalla maar wel ondersteuning) kunnen geven aan deze actie.
@Hendrik: Op naar de Slegte 😉
Ik denk dat je toch je het maximale uit je aktie wilt halen en dan is het toch vreemd dat bij een aktie waar een 4-tal jonge mensen in de etalage gaan staan, internet geen enkele rol speelt. Kijk eens naar de reacties bij geen stijl en denk nu eens een live stream in op een site, je had je doelgroep nog beter bereikt, lijkt mij.
@Erik
Zie hoe belangrijk toozetting is. Ik poneer een stelling (nl. dat internet niet noodzakelijk is bij een marketingactie, dient los gezien van de stelling of het beter was) en stel dat op een bijna asociaal harde toon (‘had MOETEN worden’) met belachelijke argumenten (‘Julius Caesar beste marketingmanager aller tijden had geen internet nodig’ – en niemand die dat inhoudelijk bestreden heeft!).
Natuurlijk is het niet inzetten van internet een gemiste kans bij deze actie. Het rendement was vele malen hoger geweest. Dat was dan ook niet de insteek van mijn stukje. Wat ik wilde duidelijk maken, is dat ik van een site die zich speciaal op marketing richt een subtielere toonzetting had verwacht.
Dit heeft er helemaal niets mee te maken, maar weet je wat pas erg is? De reclame op Radio 538 voor Nokia Dance Department, waar volgens het spotje “de meest aantrekkelijke dames zich gek van de drugs aan jou aanbieden”.
Smakeloos, vrouwonvriendelijk en van een zeer laag niveau. Het zal wel aansluiten bij de doelgroep, maar ik vraag me echt af waarom een bedrijf als Nokia zich laat associëren met drugs. Wat is de volgende stap? Reclame maken voor feesten waar je ongestraft minderjarige meisjes kunt aanranden en verkrachten?
Het is toch op internet? Of zijn MF en GS ineens geen internet meer? Door er hier over te praten bespaar je T-Mobile een hoop werk en kosten. Slim gedaan niet?
de gok dat het viral zou worden is wel beetje groot, hoewel het in dit geval goed heeft uitgepakt, zou je beter een klein weblog erbij kunnen zetten, dan word het sneller opgepikt en kunnen andere bronnen ergens naar verwijzen.
Juist door er geen tijd, energie en werk in te steken, zorg je voor een sterk viraal effect. Waarom geen internet? Wie heeft de actie bedacht? Waarom Amsterdam? Noem het maar op. Telkens weer de actie en de naam, T-Mobile, die beide genoemd worden op het internet. Juist het ontbreken van bepaalde informatie, doet veel stof opwaaien. Ik denk dat hier heel bewust voor gekozen is……….
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!