• Mobile
    wordt gesponsord door

Vergeet T-mobile het internet?

Vergeet T-mobile het internet?
, ING Groep
@evr

image

Kan iemand mij uitleggen waarom T-Mobile aan drie vrouwen en een man, die 48 uur in de etalage van hun telefoonwinkel aan de Kalverstraat in Amsterdam doorbrengen, een gratis telefoon weggeeft inclusief een leven lang gratis bellen, zonder het internet een rol te laten spelen?

Waarom webloggen deze mensen niet? Waarom geen live webcam stream op internet? Waarom geen exposure op de site van T-Mobile? Wie geeft een legitieme reden voor het gemis van dit alles? (image via Pentdego).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 18 reacties op dit artikel

  • Webloggen? Wat zou het zeggen over T-mobile als de vrouwen en heer zouden zitten internetten/webloggen/reageren/chatten etc etc in plaats van te bellen? Ze moeten bellen, bellen en nog eens bellen. Want bellen is zo leuk en zo onmisbaar dat je je hele leven lang gratis zou willen bellen. Tot zover snap ik het wel.

    Wel had het natuurlijk op veel verschillende manieren online ondersteund kunnen worden.

    Overigens wel leuk om te zien dat ze daadwerkelijk reageren als je ze SMS't. Of ik Roos op de hoogte wil houden van stand bij Nederland-Duitsland ;-)

    geplaatst op
  • Ik dacht dat telefoons tegenwoordig veeeel meer konden dan domweg bellen of sms. Er had toch één op een wat geavanceerdere manier van t-mobile gebruik kunnen maken?
    Zoek in Technorati en je krijgt 3 postings.

    Er is gewoon domweg niets online te vinden over die aktie. Met één weblogger in de etalage was dit probleem opgelost, laat de comments op een posting enkel via sms binnenkomen en je sms-stroom is nog steeds intact. Maar goed ik draaf wellicht door ;-)

    geplaatst op
  • Het is vast allemaal geacteerd :)

    geplaatst op
  • Aan bellers geen gebrek vannacht....

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/007019.html#comments

    geplaatst op
  • Zou het toch nog niet allemaal in een stroomversnelling kunnen komen door er juist bewust online geen aandacht voor te zoeken? Zie Geenstijl. Leuke naam ook voor het plaatje dat daarop staat. Blijven toch shockeren als enige doel hebben bij Geenstijl. Ff kijken of ze vanuit de etalage mijn moblog vol kunnen mms-en met foto's.

    geplaatst op
  • De humor van de eerste comment van .Stijlloze adverteerder op Geenstijl kan ik wel weer waarderen. Deze affiliate actie hadden ze in ieder geval niet voorzien bij T-Mobile denk ik.

    geplaatst op
  • ik denk dat het komt doordat de actie is opgezet door de locale t-mobile winkel in adam, niet door t-mobile nederland. dat zou het verklaren dat het niet op de officieele site staat, of een cam stream is.

    geplaatst op
  • En waarom krijg je een melding dat je met Firefox niet 'welkom' bent?

    geplaatst op
  • Het tekent het bepertke denkkader van Erik van Roekel dat, gezien zijn toonzetting, wat met internet gedaan had MOETEN worden. Waarom in vredesnaam? De mens heeft drie miljoen jaar geleegd zonder internet. Julius Caesar was de beste marketingmanager aller tijden, maar ook hij hoefde niet te webloggen (boeken werkten ook).

    Niet alles is internet, heren! Zelfs anno 2005 niet.

    geplaatst op
  • @ Hendrik

    Absoluut. Ik denk dat T-mobile haar levende etalage-poppen een boek moet laten schrijven over hun belevenissen voor de winkelruit. Dat een maand later uitgeven en voor €5,95 bij de Slegte neerleggen. Innovatief marketing idee ;)

    Of misschien heeft Erik een punt en had het internet een positieve bijdrage (geen walhalla maar wel ondersteuning) kunnen geven aan deze actie.

    geplaatst op
  • @Hendrik: Op naar de Slegte ;-)

    Ik denk dat je toch je het maximale uit je aktie wilt halen en dan is het toch vreemd dat bij een aktie waar een 4-tal jonge mensen in de etalage gaan staan, internet geen enkele rol speelt. Kijk eens naar de reacties bij geen stijl en denk nu eens een live stream in op een site, je had je doelgroep nog beter bereikt, lijkt mij.

    geplaatst op
  • @ Hendrik: Niet alles is internet, dat klopt. Je hoeft niet te webloggen, je hoeft geen livecam te hebben, hoewel ik denk dat je dan meer uit deze aktie had gehaald dan nu. Dus om die reden ben ik dan ook van mening dat het niet inzetten van internet (in welke mate dan ook) bij deze aktie een gemiste kans is.

    Afgelopen dinsdag werd een artikel geplaatst op nu.nl maar nergens was een afbeelding van de etalage te vinden. Ook op de site van T-mobile was totaal geen informatie vinden.

    Gisteren had Pentdego, als één van de eerste, een image. Onder andere Geenstijl maakte daarop ook een posting en zie daar een fors aantal extra SMS-jes.

    geplaatst op
  • @Erik

    Zie hoe belangrijk toozetting is. Ik poneer een stelling (nl. dat internet niet noodzakelijk is bij een marketingactie, dient los gezien van de stelling of het beter was) en stel dat op een bijna asociaal harde toon ('had MOETEN worden') met belachelijke argumenten ('Julius Caesar beste marketingmanager aller tijden had geen internet nodig' - en niemand die dat inhoudelijk bestreden heeft!).

    Natuurlijk is het niet inzetten van internet een gemiste kans bij deze actie. Het rendement was vele malen hoger geweest. Dat was dan ook niet de insteek van mijn stukje. Wat ik wilde duidelijk maken, is dat ik van een site die zich speciaal op marketing richt een subtielere toonzetting had verwacht.

    geplaatst op
  • Dit heeft er helemaal niets mee te maken, maar weet je wat pas erg is? De reclame op Radio 538 voor Nokia Dance Department, waar volgens het spotje "de meest aantrekkelijke dames zich gek van de drugs aan jou aanbieden".
    Smakeloos, vrouwonvriendelijk en van een zeer laag niveau. Het zal wel aansluiten bij de doelgroep, maar ik vraag me echt af waarom een bedrijf als Nokia zich laat associëren met drugs. Wat is de volgende stap? Reclame maken voor feesten waar je ongestraft minderjarige meisjes kunt aanranden en verkrachten?

    geplaatst op
  • Het is toch op internet? Of zijn MF en GS ineens geen internet meer? Door er hier over te praten bespaar je T-Mobile een hoop werk en kosten. Slim gedaan niet?

    geplaatst op
  • de gok dat het viral zou worden is wel beetje groot, hoewel het in dit geval goed heeft uitgepakt, zou je beter een klein weblog erbij kunnen zetten, dan word het sneller opgepikt en kunnen andere bronnen ergens naar verwijzen.

    geplaatst op
  • Juist door er geen tijd, energie en werk in te steken, zorg je voor een sterk viraal effect. Waarom geen internet? Wie heeft de actie bedacht? Waarom Amsterdam? Noem het maar op. Telkens weer de actie en de naam, T-Mobile, die beide genoemd worden op het internet. Juist het ontbreken van bepaalde informatie, doet veel stof opwaaien. Ik denk dat hier heel bewust voor gekozen is..........

    geplaatst op
  • Ik had Roos aan de lijn en begreep dat zij zelfs een toestel zonder MMS had!! Ik denk ook dat een moblog www.aapjeskijkenaapjes.nl wel had gewerkt. Dus van binnen naar buiten foto's maken met mobiele toestellen. Op het raam van de etalage zetten, "ga naar www.aapjeskijkenaapjes.nl om je eigen foto te zien". Er was dan naast de discussie hier denk ik ook veel meer over te doen geweest. Livestream en weblog erbij. Kleine moeite toch?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.