Vergeet T-mobile het internet?

17 augustus 2005, 15:15

image

Kan iemand mij uitleggen waarom T-Mobile aan drie vrouwen en een man, die 48 uur in de etalage van hun telefoonwinkel aan de Kalverstraat in Amsterdam doorbrengen, een gratis telefoon weggeeft inclusief een leven lang gratis bellen, zonder het internet een rol te laten spelen?

Waarom webloggen deze mensen niet? Waarom geen live webcam stream op internet? Waarom geen exposure op de site van T-Mobile? Wie geeft een legitieme reden voor het gemis van dit alles? (image via Pentdego).

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

12 Reacties

    Anders

    Webloggen? Wat zou het zeggen over T-mobile als de vrouwen en heer zouden zitten internetten/webloggen/reageren/chatten etc etc in plaats van te bellen? Ze moeten bellen, bellen en nog eens bellen. Want bellen is zo leuk en zo onmisbaar dat je je hele leven lang gratis zou willen bellen. Tot zover snap ik het wel.

    Wel had het natuurlijk op veel verschillende manieren online ondersteund kunnen worden.

    Overigens wel leuk om te zien dat ze daadwerkelijk reageren als je ze SMS’t. Of ik Roos op de hoogte wil houden van stand bij Nederland-Duitsland 😉


    17 augustus 2005 om 16:10
    H

    Het is vast allemaal geacteerd 🙂


    17 augustus 2005 om 16:25
    yvo

    ik denk dat het komt doordat de actie is opgezet door de locale t-mobile winkel in adam, niet door t-mobile nederland. dat zou het verklaren dat het niet op de officieele site staat, of een cam stream is.


    17 augustus 2005 om 20:10
    Tinus

    En waarom krijg je een melding dat je met Firefox niet ‘welkom’ bent?


    18 augustus 2005 om 05:32
    Hendrik

    Het tekent het bepertke denkkader van Erik van Roekel dat, gezien zijn toonzetting, wat met internet gedaan had MOETEN worden. Waarom in vredesnaam? De mens heeft drie miljoen jaar geleegd zonder internet. Julius Caesar was de beste marketingmanager aller tijden, maar ook hij hoefde niet te webloggen (boeken werkten ook).

    Niet alles is internet, heren! Zelfs anno 2005 niet.


    18 augustus 2005 om 06:45
    Hilde

    @ Hendrik

    Absoluut. Ik denk dat T-mobile haar levende etalage-poppen een boek moet laten schrijven over hun belevenissen voor de winkelruit. Dat een maand later uitgeven en voor €5,95 bij de Slegte neerleggen. Innovatief marketing idee 😉

    Of misschien heeft Erik een punt en had het internet een positieve bijdrage (geen walhalla maar wel ondersteuning) kunnen geven aan deze actie.


    18 augustus 2005 om 07:22
    Peter van Geus

    @Hendrik: Op naar de Slegte 😉

    Ik denk dat je toch je het maximale uit je aktie wilt halen en dan is het toch vreemd dat bij een aktie waar een 4-tal jonge mensen in de etalage gaan staan, internet geen enkele rol speelt. Kijk eens naar de reacties bij geen stijl en denk nu eens een live stream in op een site, je had je doelgroep nog beter bereikt, lijkt mij.


    18 augustus 2005 om 07:46
    Hendrik

    @Erik

    Zie hoe belangrijk toozetting is. Ik poneer een stelling (nl. dat internet niet noodzakelijk is bij een marketingactie, dient los gezien van de stelling of het beter was) en stel dat op een bijna asociaal harde toon (‘had MOETEN worden’) met belachelijke argumenten (‘Julius Caesar beste marketingmanager aller tijden had geen internet nodig’ – en niemand die dat inhoudelijk bestreden heeft!).

    Natuurlijk is het niet inzetten van internet een gemiste kans bij deze actie. Het rendement was vele malen hoger geweest. Dat was dan ook niet de insteek van mijn stukje. Wat ik wilde duidelijk maken, is dat ik van een site die zich speciaal op marketing richt een subtielere toonzetting had verwacht.


    18 augustus 2005 om 10:32
    Tinus

    Dit heeft er helemaal niets mee te maken, maar weet je wat pas erg is? De reclame op Radio 538 voor Nokia Dance Department, waar volgens het spotje “de meest aantrekkelijke dames zich gek van de drugs aan jou aanbieden”.

    Smakeloos, vrouwonvriendelijk en van een zeer laag niveau. Het zal wel aansluiten bij de doelgroep, maar ik vraag me echt af waarom een bedrijf als Nokia zich laat associëren met drugs. Wat is de volgende stap? Reclame maken voor feesten waar je ongestraft minderjarige meisjes kunt aanranden en verkrachten?


    18 augustus 2005 om 12:03
    VicKuP

    Het is toch op internet? Of zijn MF en GS ineens geen internet meer? Door er hier over te praten bespaar je T-Mobile een hoop werk en kosten. Slim gedaan niet?


    19 augustus 2005 om 05:22
    Roy Huiskes – chapter42

    de gok dat het viral zou worden is wel beetje groot, hoewel het in dit geval goed heeft uitgepakt, zou je beter een klein weblog erbij kunnen zetten, dan word het sneller opgepikt en kunnen andere bronnen ergens naar verwijzen.


    19 augustus 2005 om 06:20
    Yuri

    Juist door er geen tijd, energie en werk in te steken, zorg je voor een sterk viraal effect. Waarom geen internet? Wie heeft de actie bedacht? Waarom Amsterdam? Noem het maar op. Telkens weer de actie en de naam, T-Mobile, die beide genoemd worden op het internet. Juist het ontbreken van bepaalde informatie, doet veel stof opwaaien. Ik denk dat hier heel bewust voor gekozen is……….


    19 augustus 2005 om 06:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!