Trends in Internet Marketing 2006-2007

Trends in Internet Marketing 2006-2007

Deze grafiek toont de verandering in media consumptie in de VS in de periode 2000-2007. Magazines en kranten verliezen in procentuele groei consumptie, radio en vooral Internet groeien in procenten sterk. Tussen 2000 en 2007 groeit het gebruik van Internet met 102% (bron: prospectus van Google)

AME Research ziet de Nederlandse markt voor internet marketing en zoekmarketing tot 2010 met gemiddeld ruim 30% per jaar groeien. Uit het nieuwe rapport Trends in Internet Marketing 2006-2007 blijkt dat de koopkrachtige consument met breedband internet er helemaal klaar voor is. Maar 90% van het bedrijfsleven is nog niet gereed voor internet verkopen. De meeste ondernemingen hebben hun interne processen om via internet te verkopen nog niet goed op orde. De Nederlandse omzet in internet- en zoekmarketing heeft een omvang van ruim € 120 miljoen. Internet verdringt andere mediabestedingen steeds meer, maar heeft nog een beperkt aandeel van 2 procent.

De trends die internet marketing, advertising en zoeken stimuleren zijn zeer sterk. De infrastructuur naar de klant via internet is in handen van slechts vijf mega concerns, terwijl drie zoekmachines zeer dominant zijn. Bij zoek marketing zijn een reeks modellen in zwang waarbij ten opzichte van het betaalde zoekwoorden model het gratis content model in Nederland weinig aandacht krijgt.

Uit financieel perspectief maakt de markt van ruim 30 internet marketing en zoek marketing bureaus nog een zeer prille indruk. Yahoo Search Marketing, Microsoft en Google ordenen wel de inhoudelijke professionaliteit, maar de financiële professionaliteit als factor voor continuïteit en opdrachten is zwak, met uitzondering van beursgenoteerde bureaus. Besproken spelers in zoek marketing zijn onder meer Checkit, Tribal, Traffic4U, OnetoMarket eFocus,.Acxiom InfoSearch Media, Microsoft en Google.

Het volledige rapport kan worden besteld op de website van AME Research.


Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Marco, wat zeggen die cijfers in die tabel en grafiek? Zijn dat ontwikkelingspercentages?

    geplaatst op
  • De verandering in mediaconsumptie in de VS. Van 2000 tot 2007. (even met cursor op afbeelding 'hangen' (of alt klik) Geeft wel een beetje 'tricky' beeld vind ik. Aangezien de groei vanaf 2000 gemeten is. Dat vind ik wel erg ver terug. Vanaf dat moment is het hard gegaan.

    geplaatst op
  • Het is gezien de keuze voor de bureau's zoekmachine advertising en niet zoekmachine marketing.

    geplaatst op
  • Peter, Rutger gebruikt IE (mouseover geeft de Alt-tekst voor de grafiek) en heeft inderdaad gelijk.

    geplaatst op
  • Naast de in deze samenvatting genoemde bureaus is gekeken naar 25 internet bureaus en vooral ook internet marketing trends.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.