Topmerken in gamesvertising

13 april 2005, 04:37

Twaalf grote merken hebben zich verenigd in Massive, het Amerikaanse netwerk dat adverteren in computergames faciliteert. Tot de merken behoren Coca-Cola, Paramount Pictures, Nestl?, Honda en T-Mobile, zo meldt AdAge.

Via het netwerk van Massive kunnen deze merken doelgericht adverteren in games die op internet worden gespeeld. De adverteerder kan precies natrekken hoeveel en welke gamers zijn reclameuitingen hebben gezien. Hij betaalt Massive voor elke duizend spelers die zijn reclame hebben waargenomen.

Het systeem van Massive is vergelijkbaar met dat van DoubleClick en 24/7 RealMedia, die banners op websites plaatsen. Zodra een speler een spel installeert op zijn pc en online gaat spelen, kiest Massive welke reclameuitingen in het spel zullen opduiken. Gedurende het spel kunnen de uitingen steeds worden aangepast. De keuze is afhankelijk van veel factoren. Zo kunnen bedrijven alleen op bepaalde tijdstippen of in bepaalde geografische regio?s willen adverteren. Ook het niveau van de speler kan de reclame in het spel be?nvloeden.

Computergames worden een steeds aantrekkelijker medium voor adverteerders. Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat inmiddels in 70 procent van de Amerikaanse huishoudens computerspellen worden gespeeld.

Publicatiedatum: 12 april 2005

Bron: Advertising Age

Auteur: marketingtribune

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!