TiVo verkoopt kijkgedrag van klanten

3 juni 2003, 04:21

TiVo, de fabrikant van de gelijknamige digitale videorecorder, is begonnen met de verkoop van data die het verzamelt over het kijkgedrag van zijn klanten.

TiVo heeft ongeveer zevenhonderdduizend klanten, die met hun TiVo-recorder uren aan televisie kunnen opnemen en vervolgens zelf achteraf kunnen bepalen hoe ze naar de programma’s kijken. Regelmatig maken de recorders contact met de database van TiVo en geven dan door hoe de kijker programmeert en wat hij skipt. TiVo zegt alleen dergelijke gegevens op postcode te zullen verkopen en geen gegevens die tot een individuele gebruiker zijn te herleiden, meldt AP.

Bron:

http://story.news.yahoo.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief