TiVo: Mediastorm in wording?

TiVo: Mediastorm in wording?

TiVo: mediastorm in wording?Bij het nieuws dat TiVo ad-skipping gaat voorzien van reclame, is het ook interessant om te zien hoe het nieuws zich heeft verspreid. Als eerste opgepikt door Matt Haughey van PVRblog, waarna het zich snel verspreidde. Toen een dag later Slashdot volgde, was er geen houden meer aan. Het Tivo verhaal werd door ‘de Pers’ groot(s) gebracht.

Church of the Customer maakt duidelijk hoe dat precies in zijn werk ging, stelt de vraag ‘Is TiVo the next Kryponite?’ en waarschuwt TiVo voor de risico’s die zich vormen. Een van de adviezen die ze TiVo geven: start een eigen blog!

Alex, opnieuw bedankt voor de linktip!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Wil hier nog aan toevoegen dat Adformatie het nieuws over TiVo eerder deze week schaamteloos overnam zonder bronvermelding (zie hier). ReclameWeek daarentegen meldt in ieder geval netjes dat het betreffende nieuws is gelezen op MarketingFacts.

    Wanneer leert de gevestigde orde nu eens dat bronvermelding (het liefst met hyperlink) niet alleen netjes is naar de oorsponkelijke bron maar dat het ook voor zichzelf op termijn een betere online positionering oplevert (in zoekmachines, in de blogosphere, etc). Het lijkt wel of refereren naar weblogs een doodzonde is. Bloggers wordt wel eens verweten dat ze tekst kopieren, maar die noemen in ieder geval de bron!

    geplaatst op
  • Yep, ook kranten doen daar vrolijk aan mee. Zelfs het NRC plaatste recent een artikel van Venturo zonder bronvermelding maar ook hyped nam recent Venturo nieuws over de belanstelling van Trader voor QXL Ricardo. Deze week nog gebeld door SBS, men had interesse in het artikel over van de Laan en het plan voor een semicommercieel net; waar het vandaan kwam. Inderdaad had men een item die avond maar zonder Venturo als afzender. Ook Emerce heeft daar een handje van. In het begin tipte ik deze site nog weleens maar daar ben ik meegestopt. Jammer...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.