Telegraaf is met 18,1% dagblad met hoogste bereik

10 juli 2004, 19:05

Dagblad De Telegraaf heeft het hoogste bereik, zo blijkt uit de nieuwste jaarcijfers van de Nom Print Monitor. De cijfers hebben betrekking op de periode mei 2003 tot en met april 2004. De Telegraaf komt tot een bereik van 18,1%, gevolgd door het Algemeen Dagblad met 7,9% en de Volkskrant met 6%.

Sp!ts en Metro hebben een bereik van respectievelijk 10,9 en 8,2%. De Gelderlander is met 4,4% de regionale krant met het grootste bereik. Bij de jongerentijdschriften staat Donald Duck met 14% bovenaan, gevolgd door Tina met 3,8% en BreakOut met 3,1%. Elsevier volgt met 3,5%, Quote met 1,8%, Vrij Nederland 1,6% en HP/De Tijd 1,4%. Van de roddelbladen heeft Prive met 17,1% het hoogste bereik, gevolgd door Story (15,8%) en Weekend (14%). Bij de omroepbladen gaat Veronica Magazine aan kop met een bereik van 20,4%, gevolgd door de Avrobode/Televizier met 12,4%. Beau Monde heeft bij de vrouwenmaandbladen het hoogste bereik met 2,9%, gevolgd door Cosmopolitan met 2,7%. Bij de vrouwenweekbladen komt Libelle op een bereik van 23,6%, terwijl Margriet 18,5% haalt. Ruim 26.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder hebben meegewerkt aan de NOM Print Monitor.

Bron: Adformatie Online

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!