Taco Carlier (VANMOOF): “Het enige van onze visie dat uitkwam, is de keuze voor kwaliteit”

2 mei 2013, 10:59

MEC in 10 minuten

VANMOOF is de bekende stadsfiets die het in Nederland goed doet, maar internationaal nog veel beter. In New York, Barcelona en London kom je regelmatig een VANMOOF tegen. “We wilden de consument ook echt betrekken bij het productontwikkelingsproces van VANMOOF. Ook door onze rechtstreekse benadering van consumenten, blijven we buiten de traditionele fietsenwereld”, volgens Taco Carlier, die VANMOOF samen met zijn broer oprichtte. De fietsfabrikant investeert alleen in het product en deelt elke stap via social media. De klanten en fans doen de rest en brengen het merk over de hele wereld. Dat VANMOOF in Amsterdam is gevestigd, blijkt echter wel uit het belangrijkste doel voor de komende jaren: het terugdringen van fietsendiefstal.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!