T-shirts gaan SMS’en

4 juni 2007, 15:21

T-shirts gaan SMS'enSlogans op t-shirts zijn niet nieuw. De combinatie van fashion, SMS en slogans bij mijn weten wel.

Op de website van Reactee kan de consument zelf een t-shirt ontwerpen en voorzien van een slogan en een uniek woord. Als een voorbijganger iemand in het t-shirt ziet lopen kan hij dat unieke woord per SMS versturen naar een bepaald nummer. Vervolgens krijgt diegene een SMS-bericht van de maker van het t-shirt. Een Amerikaanse vinding, die bij succes ook wel naar Europa zal overwaaien. Het is bij het chronische tekort aan ICT-ers dan bijvoorbeeld wachten op de eerste headhunter die op een t-shirtje ICT-ers gaat werven. Of op bloggers die een SMS-lijst gaan opbouwen via hun eigen t-shirt. Of… of… vul het zelf maar in.

Caroline Korsten is actief op het internet sinds midden jaren negentig. Ze studeerde communicatie en (gezondheids)psychologie en heeft een brede kennis en werkervaring op het gebied van PR, journalistiek, marketingcommunicatie en reputatiemanagement. Gewerkt bij diverse multinationals. Deze Europa-trotter woonde vier jaar in Duitsland en twee jaar in Engeland. Geinteresseerd in alles wat met online communicatie en psychologie te maken heeft.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Gert-Jan

    Dit is toch niet nieuw? Eigenlijk is dit precies het zelfde als pluk.com Alleen dan op een t shirt. toch? 🙂


    4 juni 2007 om 18:05
    caroline777

    Ik kende die initiatieven nog niet. Maar ja… ik ben ook niet meer “into dating”


    4 juni 2007 om 19:07
    Ronald ter Voert

    Afgezien dat er idd soortgelijke initiatieven zijn, is deze alleen maar voor The States voor wat ik kan zien.Jammer. Ik wilde gisteravond wel even proberen een leuk eigen T-shirt te maken, maar zag uiteindelijk dat de aangesloten telco’s allemaal US zijn.


    5 juni 2007 om 04:37
    Jeroen Derwort

    Ik vraag me af of dit in Nederland zal werken. Ik merk bij veel gebruikers een enorme afkeer van SMS diensten. Alles op mobiel wordt met argusogen bekeken. Niet zo gek als je ziet wat voor dievenpraktijken er op SMS gebied zich hebben voor gedaan en nog steeds aan te gang zijn…


    10 juni 2007 om 06:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!