T-Mobile Netherlands groeit snel in omzet, klanten en naamsbekendheid

15 mei 2003, 05:57

T-Mobile Netherlands heeft in het eerste kwartaal van 2003 een spectaculaire groei geboekt. Het aantal klanten steeg in de eerste drie maanden van 2003 met 189.000 tot 1,626 miljoen. De bruto omzet steeg met 58% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2002. T-Mobile bewijst daarmee zijn nadrukkelijke nummer drie positie op de Nederlandse markt in zowel omzet als klanten. De introductie van de nieuwe naam in Nederland is een succes. Op dit moment kent al 83% van de Nederlanders de naam T-Mobile.

Hans van Leeuwen, Financieel Directeur van T-Mobile Netherlands: .De introductie van T-Mobile in Nederland blijkt zeer succesvol. Onze inzet om onze nummer drie positie in de markt te versterken is geslaagd. Het aantal klanten is in het eerste kwartaal van 2003 gegroeid met 189.000 tot 1,626 miljoen. Van de klanten heeft meer dan 47% een abonnement. Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2002 is de bruto omzet met 58% gestegen tot EURO 182 miljoen. De sterke groei vindt zijn weerslag op de EBITDA. Deze bedraagt over het eerste kwartaal EURO -26 miljoen. Bovendien is de ARPU gestegen met 23%. De ARPU bedraagt nu EURO 34. We zien daarbij een sterke groei van het percentage .non voice. als onderdeel van de ARPU. Dat betekent dat onze klanten steeds meer gebruik maken van SMS en andere datadiensten zoals MMS. In vergelijking met de andere relatieve nieuwkomers op de markt laat T-Mobile als enige mobiele operator een sterke groei zien. Weliswaar brengt deze groei ook een hoger kostenniveau met zich mee, maar T-Mobile verwerft daarmee een goede uitgangspositie voor verdere kwalitatieve groei..

Niek Jan van Damme, Commercieel Directeur van T-Mobile Netherlands: .T-Mobile is in zeer korte tijd een bekend merk geworden in Nederland. We zijn erg blij dat uit onderzoek van Research International blijkt dan de Nederlanders goed begrepen hebben dat Ben is vervangen door T-Mobile. Ook worden elementen genoemd die belangrijk zijn voor ons merk. Men ziet T-Mobile als een vooruitstrevend internationaal bedrijf en dat zijn we ook. Veel mensen voelen zich aangetrokken tot T-Mobile en zijn bereid over te stappen naar T-Mobile als zij een nieuw abonnement gaan afsluiten. Onze klantengroei laat zien dat veel mensen die stap inmiddels al daadwerkelijk hebben gezet. Uit de cijfers blijkt ook dat wij een goede uitgangspositie hebben om verder te groeien in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt en om ons bijzondere aanbod op het gebied van mobiele datacommunicatie verder uit te breiden..

T-Mobile in Nederland

T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland ruim 1,6 miljoen klanten, en is daarmee de nummer 3 op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile Netherlands is partner in sport van NOC.NSF en ondersteunt daarmee het Nederlands Olympisch Team op weg naar de Olympische Zomerspelen in Athene. Daarnaast is T-Mobile Netherlands sponsor van de Nederlandse concerten van de Rolling Stones Forty Licks Tour 2003.

T-Mobile International (Deutsche Telekom) is een van de grootste internationale aanbieders van mobiele communicatie. Op dit moment maken wereldwijd bijna 82 miljoen klanten gebruik van de mobiele diensten van Deutsche Telekom en T-Mobile International.

Bron:

http://www.perssupport.anp.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!