Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie

Stoppen met leadgeneratie... Hoe pak je dat aan? En waarom zou je dat doen? Jaap Jacobs deelt zijn visie hierop.

13 september 2023, 07:00 1091 x gelezen

Jaap Jacobs is managing director bij Fingerspitz. Fingerspitz is een snelgroeiend digital marketingbureau met kantoren in Breda en Eindhoven​. ​Hij is de auteur van het boek ‘Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie‘ (Van Duuren Media). In deze aflevering geeft hij zijn visie op groeien zonder leadgen.

Deze vragen worden door Jaap beantwoord:

  • Waarom genereert lead-generatie vaak niet de gewenste groei?
  • Wat zijn de belangrijkste oorzaken van falende lead-generatie?
  • Hoe toenemende advertentiekosten leiden tot minder rendement voor lead-generatie
  • Welke rol speelt de lange koopcyclus in B2B bij falende lead-generatie?
  • Waarom leidt focus op MQL’s vaak tot verkeerde keuzes in lead-generatie?
  • Hoe gaan marketeers soms de mist in met het interpreteren van webstatistieken?
  • Waarom kan te strenge leadkwalificatie contraproductief werken?
  • Welke drie elementen helpen bij het in kaart brengen van je ideale klant?
  • Hoe helpt kwalitatief klantonderzoek je om lead-generatie te verbeteren?
  • Waarom is het belangrijk om je eigen waarheid over leads te creëren?
  • Hoe kun je als marketer je eigen attributie inzichten verkrijgen?
  • Wat is winstmaximalisatie en hoe verschilt het van lead-generatie?
  • Hoe draai je de marketingfunnel om voor betere resultaten?
  • Waarom is branding onderdeel van de oplossing voor lead-generatie?
  • Hoe kan een lange termijn focus leiden tot betere marketingresultaten?
  • Waarom begint succesvolle groei bij purpose en people?
  • Hoe ziet de groeiformule van succesvolle bedrijven eruit?
  • Wat is de valkuil bij het bedenken van een nieuw product of dienst?
  • Hoe kun je met een ‘fake door’ techniek je propositie testen?
  • Welke trends en ontwikkelingen enthousiasmeren Jaap momenteel?
  • Hoe kan AI de marketingwereld gaan veranderen?
  • Waarom zijn customer data platforms interessant voor B2B?
  • Hoe ziet de ideale marketingtechnologie-stack eruit volgens Jaap?
  • Wat zou Jaap anders doen als hij 10 jaar terug in de tijd kon?
  • Waarom is pre-validatie zo belangrijk bij nieuwe proposities?

Luisteren kan ook via YouTube, Spotify en Inbound4Cast.com.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!