STIR publiceert eerste resultaten op siteniveau

STIR publiceert eerste resultaten op siteniveau

De Stichting Internetreclame (STIR) publiceerde vandaag tijdens een Mediawerkgroepsessie over internetonderzoek de eerste resultaten op siteniveau. Uit die resultaten blijkt dat in maart de bij STIR aangesloten websites gezamenlijk ruim 84% van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder bereiken. Het bereiksaandeel van de STIR-websites ligt op 92%.

In totaal realiseren de aangesloten sites bijna 1,9 miljard pageviews per maand. De maartdata geven een realistisch beeld van het profiel van bereikte bezoekers, alsmede de locatie vanwaar men het internet bezoekt. Het STIR bereiksonderzoek internet is hiermee het eerste onderzoek in de markt dat niet alleen bereik thuis in kaart brengt, maar ook op de werkplek. De aangesloten sites bereiken gezamenlijk 77% van de internetters thuis en ruim 25% op hun werkplek. De werkplek is goed voor 24% van het totaal aantal pageviews. Voor de werkende populatie is dit 31%.


Een deskundige technische commissie (TC), bestaande uit vertegenwoordigers van PMA, BVA, Publieke Omroep, internet mediabureaus en exploitanten, bewaakt de kwaliteit van het onderzoek en beoordeelt de onderzoeksdata voorafgaand aan uitlevering hiervan. Op basis van door de TC opgestelde normen voldoet een klein aantal sites nog niet aan de coderings- en meeteisen. In enkele gevallen zullen de resultaten van websites om deze reden niet worden meegenomen in de rapportage van maart.

De volledige dataset zal nog voor het einde van de maand april door Intomart GfK en Nedstat worden uitgeleverd aan geselecteerde softwarebureaus, die op hun beurt de data ter beschikking stellen aan de STIR-leden, PMA-bureaus en overige door STIR geselecteerde partijen.

Bron:
http://www.mediaonderzoek.nl/


Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Ben heel benieuwd. NU.nl had al wat resultaten:

    http://www.nu.nl/news/514946/50/STIR_maakt_onderzoeksresultaten_bekend.html

    Mooi ook dat de werkplek goed vertegenwoordigd is. Ik vraag me alleen af hoe het zit met bezoek vanaf onderwijsinstellingen.

    geplaatst op
  • De presentatie van STIR staat nu online.

    geplaatst op
  • Habamus Resultatum! Leuk die witte rook :)

    geplaatst op
  • We hebben daadwerkelijk gistermiddag nog een conclaaf gehad van drie uur met de technische commissie. Of we de cijfers wel konden publiceren . . . .

    geplaatst op
  • :X

    Deze presentatie bevat inhoud die mogelijk niet goed door de browser kan worden weergegeven. Deze presentatie is geoptimaliseerd voor meer recente versies van Microsoft Internet Explorer.

    Als u toch wilt doorgaan, klikt u hier.

    geplaatst op
  • Ik heb nog niet het hele rapport gelezen dus wellicht vraag ik mij dingen af die er wel in staan, maar wat mij opvalt aan de cijfers:

    1. 'messenger' heeft ongelofelijk veel pageviews (183 miljoen), is dit als men zich aanmeld met MSN messenger ofzo?
    2. RLT Nederland heeft meer pageviews dan bijv. web-log.nl, en maar iets minder dan de Telegraaf.
    3. Lycos 6de qua maandbereik. Lycos??? Welk normaal persoon gebruikt nou Lycos, of mis ik sites die onder de naam 'Lycos' vallen behalve lycos.nl zelf? Tiscali ofzo?

    http://www.internetreclame.org/STIR_20_april_2005_bestanden/slide0342_image022.jpg

    Wat wordt er met bovenstaand overzicht bedoeld?

    geplaatst op
  • bij Lycos horen ook de tripod-pages. die vallen in het tripod.lycos domein.

    een rapport is niet opgeleverd. volgende week gaat een dataset naar de markt, zodat de bureaus zelf hun analyses kunnen maken.

    geplaatst op
  • het scherm waar Boudewijn op doelt is een voorbeeldscherm van een plannigsmodule waar mediaplannen in gemaakt kunnen worden. hier voert de planner o.a. budgetten, sites, doelgroepen en CPM's in. de tool rekent o.b.v. van de STIR-data diverse alternatieven door.

    geplaatst op
  • Inmiddels heb ik een pdf geplaatst op de site van STIR.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.