Je bekijkt een artikel van Sidekix
partner

Stijn Rohof (KPN): ‘Uiteindelijk gaat het erom de klant de beste kwaliteit te bieden’

KPN verwelkomt steeds meer nieuwe klanten op zijn netwerken. Dankzij de aanleg van glasvezel, nieuwe diensten en aantrekkelijke extra’s voor overstappers en bestaande klanten. Bepaald niet zonder succes, want de aanwas van nieuwe abonnees is nog nooit zo groot geweest.

8 februari 2024, 07:00 1409 x gelezen

‘Nieuwe of bestaande klant, wij willen dat iedereen zich altijd welkom voelt bij KPN.’ Stijn Rohof, marketingmanager internet  bij KPN weet hoe je klanten kunt verleiden en daarbij is het belangrijkste argument altijd de kwaliteit van je diensten. ‘Kwaliteit staat voorop en dan is het ook leuk dat je klanten meteen de optimale ervaring kunt bieden met een welkomstcadeau. Dat zorgt ervoor dat je als klant meteen ervaart dat hij de juiste keuze heeft gemaakt.’

Warm welkom

Volgens Rohof is de aanpak succesvol en zorgt het warme welkom voor tevreden nieuwe klanten. ‘Mensen worden hier oprecht blij van! We willen ook uitsluitend hoge kwaliteit merken voor de acties zoals Samsung, Philips en Apple. Dat is een win-win met de hoge kwaliteit die we vanuit KPN garanderen.’
Die strategie werpt voor KPN zijn vruchten af. Rohof: ‘Onze marketingstrategie richt zich wat de activaties betreft op diverse doelgroepen. Je ziet dat de gratis tv vooral hoog scoort bij families die graag een tweede tv willen, de jongeren bijvoorbeeld gaan sneller voor de iPad en de jonge gezinnen kiezen makkelijker voor een Coolblue-voucher waarmee bijvoorbeeld een slimme thermostaat wordt gekocht. Zo bedien je iedereen met een gepast cadeau.’
Maar nog belangrijker is dat de klant zich ook daarna welkom voelt bij KPN. Rohof: ‘Dat cadeau is leuk, maar als wij niet de beste kwaliteit bieden, is de klant binnen no-time vertrokken. Gelukkig beschikken we over de beste netwerken, zowel vast als mobiel en zijn onze klanten tevreden. En ook daar zetten we ons elke dag voor in.’

Loyaliteit loont

KPN is er voor jou. Niet toevallig heeft het bedrijf een loyaliteitsprogramma onder diezelfde naam. Rohof: ‘We zijn er voor onze klanten, op belangrijke momenten in hun leven. Een kaartje als je jarig bent, als het even tegenzit,… En we nodigen klanten ook graag uit. Zo zijn we hoofdsponsor van het Eredivisie voetbal, de KNVB en het Rijksmuseum, dat betekent dus ook leuke acties voor klanten. Of wat dacht je van drie maanden gratis entertainment, luisterboeken? Eigenlijk hebben we voor elke klant wel iets leuks.’

Beter internet

Onlangs stelde KPN zichzelf de missie om te zorgen dat het internet beter wordt. Niet alleen beter als in sneller en stabieler. Rohof: ‘Wij vinden dat het internet een plek moet zijn die het leven makkelijker én leuker maakt. Mensen verbindt in plaats van verdeelt. Daar zullen we ons dus ook verder voor inzetten.’ Onder een beter internet verstaat Rohof een veiliger, socialer en groener internet. ‘Dat is nu net wat KPN onderscheidt in de markt. En dat weten onze klanten te waarderen, zowel nieuwe als bestaande klanten.’

Sidekix: waterdichte fulfilment maakt succes Product Plus-acties KPN compleet

Sidekix is al ruim 20 jaar actief op het gebied van marketing fulfilment, webshop logistiek, direct mail en klantenservice. Voor KPN is het bedrijf uitvoerend partner van diverse product-plus acties en de Eredivisie loyalty shop. Met een eigen warehouse, eigen digitale printstraten, de nieuwste verpakkingsmachines, online campagne management tot een in-huis contact center: het bedrijf heeft alle tooling in huis om de complete productie én distributie van marketingacties te verzorgen.
De ruim 150 medewerkers van Sidekix versturen dagelijks duizenden fysieke producten, mailings en e-mailings. Daarnaast verzorgen ze de live klantenservice voor organisaties als de Nationale Postcode Loterij, Royal Swinkels, KPN, Voetbal International en de VriendenLoterij. Het bedrijf neemt daarmee de praktische en operationele uitvoering, inclusief het projectmanagement, over van de opdrachtgever. Dit zorgt ervoor dat deze zich volledig kan focussen op de strategie, de positionering, het assortiment en de conceptontwikkeling.
Bekende voorbeelden van Sidekix zijn de winnaarscampagnes van de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij. Het versturen van gepersonaliseerde, fysieke en digitale producten en het opzetten van communicatieflows voor deelnemers aan tv-shows en bezoekers van concerten, musicals en andere live events behoren tot de werkzaamheden.
Voor marketingpromotion zoals product plus-acties en loyalty-campagnes heeft Sidekix een eigen campagneplatform ontwikkeld. Hiermee kunnen direct online flows, actie-sites, gift- en loyaltyshops worden opgezet. In combinatie met de inslag, opslag en verzendopties uit het eigen warehouse van Sidekix wordt de logistieke component gerealiseerd. Vragen over acties, bestellingen, cadeaus e.d. worden namens de opdrachtgevers opgevolgd door het eigen contact center.
De gecombineerde online, offline én live diensten van Sidekix zijn uitermate geschikt voor merken die een Direct To Consumer kanaal willen starten. Zo verzorgt het bedrijf de volledige distributie én klantenservice voor het consumentenbierplatform Dare To Drink Different van Royal Swinkels.Voor alle consumentendata die wordt verzameld voor consumer insights geldt dat deze altijd eigendom is en blijft van de opdrachtgever. Met een ISO-certificering voor kwaliteitsmanagement, informatiebeveiliging, milieubeheer en excellente klantenservice wordt de kwaliteit gewaarborgd.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Sidekix
Tekst: BBP Media | Beeld: Zuiver Beeld

Wij helpen onze klanten bij de praktische uitvoering van marketingcampagnes en webshoplogistiek. Met personalisatie en klantbeleving als rode draad zorgen we voor klantcontact met impact.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!