Starbucks zet image recognition in bij game

27 juli 2006, 03:30

Op verschillende blogs kwam ik de afgelopen dag het nieuws tegen dat Starbucks image recognition toepast in de recent gelanceerde game Starbucks Summer Pursuit. Een spel waarbij je vragen moet beantwoorden via je mobiele telefoon. Op zich niets nieuws, maar je kunt ook een vraag beantwoorden door een foto te maken met je mobiele telefoon en die in te zenden. Software van Mobot herkent de afbeelding en accepteert het onderwerp op de foto als het antwoord op de gestelde vraag. “If the answer to the question is “banana” and you send a recognizable picture of a banana from your camera phone, then it will be accepted as a correct answer”, zo valt te lezen in de FAQ.

Ik snap alleen de aandacht toepassing van image recognition in dit geval niet, is ‘Banana’ intypen niet veel gemakkelijker? Iemand ervaringen hiermee? Hoe goed werkt de herkenning in de praktijk?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    venturo

    Erik zou de toetsbare originaliteit van de foto de crux zijn?


    27 juli 2006 om 04:02
    Roy Huiskes – chapter42

    of ze willen bezig met calibreren van een nieuwe tool die ze in de toekomst willen gaan gebruiken.


    27 juli 2006 om 05:47
    Reinout

    op de site Starbucks Summer Pursuit kun je contact klikken. Tot zover perfekt, vul je je gegevens in. In mijn geval is dit interessant want ik wil als gamesbedrijf wel meer weten over dit initiatief. Verstuur!

    krijg ik dit terug;

    This is an automatically generated Delivery Status Notification.

    Delivery to the following recipients failed.

    StarbucksHelp@edelman.com

    Zo jammer…


    27 juli 2006 om 06:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!