• Mobile
    wordt gesponsord door

Starbucks zet image recognition in bij game

Starbucks zet image recognition in bij game

Op verschillende blogs kwam ik de afgelopen dag het nieuws tegen dat Starbucks image recognition toepast in de recent gelanceerde game Starbucks Summer Pursuit. Een spel waarbij je vragen moet beantwoorden via je mobiele telefoon. Op zich niets nieuws, maar je kunt ook een vraag beantwoorden door een foto te maken met je mobiele telefoon en die in te zenden. Software van Mobot herkent de afbeelding en accepteert het onderwerp op de foto als het antwoord op de gestelde vraag. “If the answer to the question is “banana” and you send a recognizable picture of a banana from your camera phone, then it will be accepted as a correct answer”, zo valt te lezen in de FAQ.

Ik snap alleen de aandacht toepassing van image recognition in dit geval niet, is ‘Banana’ intypen niet veel gemakkelijker? Iemand ervaringen hiermee? Hoe goed werkt de herkenning in de praktijk?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Erik zou de toetsbare originaliteit van de foto de crux zijn?

    geplaatst op
  • of ze willen bezig met calibreren van een nieuwe tool die ze in de toekomst willen gaan gebruiken.

    geplaatst op
  • op de site Starbucks Summer Pursuit kun je contact klikken. Tot zover perfekt, vul je je gegevens in. In mijn geval is dit interessant want ik wil als gamesbedrijf wel meer weten over dit initiatief. Verstuur!

    krijg ik dit terug;

    This is an automatically generated Delivery Status Notification.

    Delivery to the following recipients failed.

    .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)


    Zo jammer...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.