Sta je wel eens stil bij de kracht van Twitter? #ADV

2 april 2015, 08:30

6 redenen om je aan te melden voor het #Twittercongres

Wie kijkt er nou níet op Twitter? Voor het laatste nieuws, of de algemene opinie. Of omdat je leads of personeel nodig hebt. Het lijkt zo eenvoudig, omdat je maar 140 tekens hebt. Maar Twitter is een van de meest waardevolle sociale netwerken, zeker zakelijk gezien. Juist omdat het laagdrempelig en realtime is.

En een groot bereik dus, waarbij je ook nog eens direct in gesprek kunt gaan. Dit biedt enorme kansen voor recruiters, marketeers en salesmanagers. Zeker met alle nieuwe functionaliteiten als Twitter-cards en het onlangs gelanceerde Periscope. De ongekende mogelijkheden en inspirerende cases staan centraal tijdens het eerste Twitter-congres voor de Benelux op 11 juni.

De kracht van 140 tekens

Nog vóór een journalist ter plaatse is, staat nieuws vaak al op Twitter. Tijdens de IJslandse aswolk was Twitter voor KLM zelfs het enige middel om gestrande reizigers op de hoogte te houden. Nieuws wordt razendsnel verspreid, lotgenoten vinden elkaar en vermiste personen worden teruggevonden. En we twitteren vrolijk mee met televisieprogramma’s. Maakt niet uit waarover je een vraag hebt, je krijgt nergens zo snel antwoord als op Twitter.

Krachtig platform voor zakelijk gebruik

Ook zakelijk gezien bewijst Twitter keer op keer zijn nut. Politici twitteren met hun achterban, popsterren met hun fans en bedrijven met hun klanten. Een directeur bellen? Vergeet het maar. Maar op Twitter kun je zomaar een gesprek aanknopen. Elke twitteraar is in principe gemakkelijk te bereiken, of dit nu klanten, nieuw personeel of samenwerkingspartners zijn. Volop mogelijkheden voor recruiters, marketeers en salesmanagers dus.

Inspireren & informeren

Tijdens het Twitter-congres worden er kennis en interessante praktijkcases gedeeld, van zorgcases, crisismanagement en public affairs tot leadgeneratie en recruitment.

Want Twitter is veel meer dan alleen webcare of een extra kanaal om je te profileren. Er staan een aantal inspirerende sprekers op het podium die je meenemen in de kansen en mogelijkheden van Twitter. Onder anderen:

Daarnaast kunnen deelnemers zelf hun programma samenstellen, zodat het aansluit bij de eigen interesses en wensen. Het programma is zo opgebouwd dat de diverse gebieden Marketing & Sales, Communicatie en Recruitment tijdens alle sessies aan bod komen.

Netwerken met een twist

Twitter is ook gewoon leuk en dé plek om nieuwe mensen te ontmoeten en kennis met elkaar te delen. Daarom sluit het congres in stijl af: met een netwerkborrel. Maar wel eentje met een twist. Dus heb je interesse? Zorg dan voor genoeg ruimte in je agenda, want hier wil je zeker bij zijn!

Twitter verdient een eigen congres

Marrigt van der Valk is actief twitteraar en werkt aan verschillende events als TEDxAmsterdamWomen en Sylvana’s Soul Live. Ook Maaike Gulden is enorme fan van Twitter en de auteur van de boeken ‘Zakelijk twitteren voor gevorderden in 60 minuten’ en ‘Social media in zorg en welzijn’. Hans van der Meulen is online-marketing-vakidioot, kerndocent Beeckestijn en organisator van verschillende marketing-kennissessies. Ze vinden dat een krachtig netwerk als Twitter een eigen congres verdient en staken de koppen bij elkaar.

Slechts 140 plaatsen

Twitter beperkt zich tot 140 tekens, daarom is het aantal plaatsen voor dit congres ook beperkt tot 140. De toegang bedraagt ook 140 euro (ex btw). De toegangskaarten worden verloot, dus wees er snel bij. Je kunt je tot 30 april vrijblijvend aanmelden op www.congrestwitter.nl. Vanaf 1 mei hoor je of je erbij bent. Voor meer informatie volg @congres140 op Twitter.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

1 Reactie

    Thomas

    140 euro. Hoe durf je het te vragen


    2 april 2015 om 14:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!