TikTok voedt marketeers op, Google kopieert Pinterest

10 juli 2020, 09:00

Social Media Update over Facebook, Keen en betalen via WhatsApp

Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Ditmaal aandacht voor het business-platform van TikTok, de nieuwe Google style-app Keen en de betaalmethode WhatsApp Pay.

TikTok lanceert business-platform

TikTok heeft een business-platform opgezet voor marketeers met een aantal tips en tools hoe zij de app kunnen gebruiken voor advertenties of promoties. In Nederland is het overigens nog niet mogelijk om te adverteren op het platform.

TikTok wil met dit platform bereiken dat advertenties de creativiteit behouden die een organisch bericht ook heeft. TikTok geeft dan ook mee als belangrijkste focus: “Don’t make ads. Make a new trend.”

Eerder had TikTok al aangekondigd dat er een grote uitbreiding van de advertentietools zal gaan komen. Adverteerders in het buitenland die gebruik maken van TikTok-advertising geven aan dat het tot op heden nog wat gelimiteerd is. Voor Nederlandse marketeers is het nog steeds wachten tot dit alles beschikbaar is.

Zonder Facebook-page adverteren op Instagram

Het promoten van goede organische content blijft populair. Een nieuwe feature die Facebook uitrolt zorgt ervoor dat iedereen met alleen een Instagram-pagina nu ook organische berichten kan promoten.

Wanneer je als bedrijf niet de capaciteit hebt om campagnes op te gaan zetten in de Facebook Ads Manager, is dit een ideale nieuwe ontwikkeling om toch je berichten geadverteerd onder de doelgroep te krijgen. Op dit moment loopt de test in de VS en Turkije.

Google lanceert style-app Keen

Google heeft een Pinterest-achtige app gelanceerd genaamd Keen. De techreus zegt dat dit een plek is om je interesses te delen met vrienden en dingen te vinden die het leven wat extra’s geven.

Keen is beschikbaar via het web of via de Android-app. Het is de bedoeling dat je de meest uiteenlopende content aan je ‘Keen’ toevoegt, zoals een recept voor het bakken van brood of hoe je het best een cactus kan verzorgen. De berichten kun je open of gesloten toevoegen.

Het is de vraag of dit kan gaan tippen aan een groot platform als Pinterest, dat inmiddels 367 miljoen maandelijks actieve gebruikers heeft.

Test met betalen binnen WhatsApp

Facebook blijft zijn e-commerce-strategie doorzetten. In Brazilië wordt op dit moment getest met het betalen direct vanuit WhatsApp. WhatsApp geeft aan dat het nu voor kleinere bedrijven in Brazilië makkelijker wordt om geld te ontvangen van hun klanten. Brazilië is het derde land dat de functie krijgt, want er wordt al getest in Indonesië en India.

In China is het betalen via messaging-apps al de normaalste zaak van de wereld, maar in westerse landen is het nog vrij onbekend.

Facebook start uitrol darkmode voor iOS

Nadat darkmode al op desktop beschikbaar was, rolt Facebook nu ook de donkere modus uit voor iOS-gebruikers. De modus kun je als gebruikers zelf activeren bij instellingen. Het is nog niet bekend wanneer de darkmode voor iedereen beschikbaar is. Ook is het nog gissen wanneer de nieuwe feature op Android beschikbaar zal zijn.

De donkere modus op smartphones biedt uitkomst als je er niet van houdt om in het scherpe licht nog een artikel te lezen voordat je gaat slapen. Ook kan het ervoor zorgen dat de batterij van smartphones met een oledscherm minder snel op gaat.

Lees meer Social Media Updates via het profiel van blogger Tim Melief.

Tim Melief
Digital Advertising Specialist bij SDIM

Tim Melief is een Digital Advertising Specialist bij SDIM Online Marketing.Tim specialiseert zich daarnaast op Social media Advertising en beheert meerdere grote Social media campagnes voor zowel B2B als B2C organisaties. SDIM is een full-service online marketing dat succesvolle organisaties nog succesvoller maakt, online. Van e-commerce tot B2B, goede doelen en (semi-)overheid. SDIM realiseert concrete doelen over het gehele aankoopbeslissingsproces. Van awareness tot herhaalaankopen, volledig inzichtelijk gemaakt. Opdrachtgevers van SDIM lopen uiteen van MKB tot internationale -franchise- organisaties.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Georgiana

    Fastidious answer back in return off this query wiith genuine arguments and telling everythiing regarding that.

    спорт homepage спортивная фармакология украина


    19 juli 2020 om 21:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!