Slangeneiland is geen entertainment

28 februari 2022, 14:00

Deze week slaan we even over. En besluiten we met wat voor mij, naast al die andere impactvolle verhalen, het bericht van de week is.

Iedere week plaatsen we met veel genoegen het branded entertainment-weekoverzicht van Gert Koot op M!, die zich onnavolgbaar door het laatste nieuws voor het marketing-, marketingcommunicatie- en communicatievakgebied worstelt. Maar soms is er – vertelt hij deze week – ander nieuws dat veel belangrijker is om te vertellen. Dus deze week even een speciale editie. Geen nieuws van de week. Wel een verhaal van Koot, en Koot ‘hoort’ een beetje bij Marketingfacts, dus vertellen we het vanaf deze plaats door. Matthijs en Luuk.

#1 “Go fuck yourself”

Deze wekelijkse nieuwsupdate is normaal gesproken een korte update van de belangrijke gebeurtenissen van de afgelopen week. Hopelijk leerzaam maar bovenal leuk. De gebeurtenissen in de Oekraïne zorgen er echter voor dat de energie voor een nieuwe update even helemaal is verdwenen. “Lekker belangrijk” om te praten over Web3 en virtuele assets terwijl 3 uur vliegen vanuit Nederland mensen niet meer kunnen leven in hun vertrouwde veilige omgeving. Wat is de waarde van “hebben” als je niet meer kunt “zijn”. Dus deze week slaan we even over. En besluiten we met wat voor mij, naast al die andere impactvolle verhalen, het bericht van de week is.

Video

Slangeneiland, een piepklein eilandje in de Zwarte Zee, is voor Oekraïne symbool geworden van het heldhaftige verzet tegen de Russische invasie.

Op een vrijgegeven audiofragment is te horen hoe de Russische marine via de radio de grenswachten toespreekt en hun vraagt zich over te geven. “Dit is een Russisch schip. Ik stel voor dat jullie wapens inleveren en capituleren. Zo niet, dan zal ik het vuur openen. Hebben jullie dat begrepen?”

Aan de andere kant van de radio is zachtjes te horen dat de Oekraïense grenswachten met elkaar overleggen. “Dit is het dan. Zal ik zeggen dat hij de klere kan krijgen?”, vraagt een van hen aan een collega. Hij draait aan de volumeknop en laat de Russen luid en duidelijk weten: “Krijg de klere.”

Tot volgende week!

Het Nieuws van de Week op Clubhouse

Branded Entertainment X Insight&Connect. Vers uit de oven en nog warm. De geschreven versie nu ook in audio. Kom erbij voor jouw mental breakfast en start de dialoog. Iedere zondag om 09.00 uur op Clubhouse. Onder de bevlogen moderatie van Sylvie Verbiest. Deze week natuurlijk ook weer de gesproken column van Tino Stuij.

Co-auteur van het handboek 'Marketingcommunicatie in 14 stappen'. PIM studieboek van het jaar in 2018. Columnist voor Adformatie. Docent bij SRM en NIMA. Publiek spreker over Marketingcommunicatie alsmede trends en ontwikkelingen in het Marketingcommunicatie en communicatielandschap. Consultant voor diverse organisaties.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief