Sex als reclame-instrument

Sex als reclame-instrument

Tequila: Helping Women Lower Their Standards For Years

Het zal niemand zijn ontgaan dat we de laatste jaren steeds meer sex zien in reclame. Niet alleen Tequila heeft haar advertenties aangepast aan de huidige “normen en waarden”, maar ook merken zoals Coca Cola, Miller, Van Gils, Sisley (Benetton), Gamma, Mexx, Budweiser, Magnum (Ola) en vele anderen schuwen sex niet als reclame-instrument. Mediafact ging op zoek naar voorbeelden.

Om te bekijken:

  • ZORRA (Zien, Opsporen en Reageren op Rolpatronen in Advertenties) is een Belgisch platform dat een verzameling van reclame-beeldmateriaal en publieke reacties online heeft staan.

  • De spraakmakende reclames van Sisley (Benetton) die zijn gebruikt in de periode 1999-2003.

  • Ook Miller heeft haar campagnes online staan (wel even leeftijd invoeren voordat je verder kunt).

  • De beeldbank van BBC De Media en Reclamebank bevat tal van voorbeelden uit de Nederlandse markt (met name buitenreclame).

  • Voor leden van AdForum staan de videoclips online van het Lisbon Erotic Advertising Festival (LEAF). Een overzicht van de winnaars van LEAF.

  • Eerder verschenen op Mediafact:

    Group Sex Game Ad Miller Beer
    Als mannen een bierreclame zouden bedenken

Om te lezen:

To be continued…
(suggesties voor links zijn uiteraard van hart welkom!)


Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.