Searchengine-bezoekers weinig loyaal

28 februari 2005, 18:33

Een recent onderzoek (pdf) van Nielsen Netratings in de US toont aan dat search-engine bezoekers weinig loyaal zijn: de meerderheid gebruikt meerdere zoekmachines naast elkaar. Dit pleit voor continue innovatie en doorontwikkeling voor partijen als Google, Yahoo en Microsoft. Enkele cijfers:

47% van alle zoekopdrachten in de VS ging in Januari via Google, op afstand (21%) gevolgd door Yahoo en MSN Search (13%).

Google bezoekers zijn het meest loyaal: ‘slechts’ 58% gebruikt ook een andere zoekmachine. Yahoo en MSN moeten allebei ca. 70% van hun bezoekers delen met een andere zoekmachine.

Bijna 1 op de 3 MSN bezoekers bezoekt daarnaast ook zowel Google als Yahoo.

Bron: persbericht Nielsen Netratings

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

2 Reacties

    nikao

    dan ben ik een uitzondering?.. ik ben altijd trouw google gebruiker.. zou ook niet weten waarom ik een andere search zou moeten gebruiken


    1 maart 2005 om 07:07
    media

    De cijfers van Comscore (1,5 miljoen gebruikers) (ook gisteren gepresenteerd tijdens SES):

    – Toolbar searches in the United States have grown 136% since June 2004.

    – 18% of searches come from toolbars.

    – 58% of searchers have not installed toolbars.

    – 12% of searchers have uninstalled the toolbar.

    – 20% of the search users constitute 68% of the search volume. These users are less likely to click a sponsored link (27%).

    Opmerkelijk veel gebruikers van de toolbar-search!


    1 maart 2005 om 07:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!