Searchengine-bezoekers weinig loyaal
Een recent onderzoek (pdf) van Nielsen Netratings in de US toont aan dat search-engine bezoekers weinig loyaal zijn: de meerderheid gebruikt meerdere zoekmachines naast elkaar. Dit pleit voor continue innovatie en doorontwikkeling voor partijen als Google, Yahoo en Microsoft. Enkele cijfers:
47% van alle zoekopdrachten in de VS ging in Januari via Google, op afstand (21%) gevolgd door Yahoo en MSN Search (13%).
Google bezoekers zijn het meest loyaal: ‘slechts’ 58% gebruikt ook een andere zoekmachine. Yahoo en MSN moeten allebei ca. 70% van hun bezoekers delen met een andere zoekmachine.
Bijna 1 op de 3 MSN bezoekers bezoekt daarnaast ook zowel Google als Yahoo.
dan ben ik een uitzondering?.. ik ben altijd trouw google gebruiker.. zou ook niet weten waarom ik een andere search zou moeten gebruiken
De cijfers van Comscore (1,5 miljoen gebruikers) (ook gisteren gepresenteerd tijdens SES):
– Toolbar searches in the United States have grown 136% since June 2004.
– 18% of searches come from toolbars.
– 58% of searchers have not installed toolbars.
– 12% of searchers have uninstalled the toolbar.
– 20% of the search users constitute 68% of the search volume. These users are less likely to click a sponsored link (27%).
Opmerkelijk veel gebruikers van de toolbar-search!